آخرین اخبار :
کد خبر : 37710 پنج شنبه 26 خرداد 1401 دولت و ادارات

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان ملی بهره‌وری ایران و استانداری مازندران

با حضور حسینی پور، پیشوایی و محبی؛ تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه میان سازمان ملی بهره‌وری ایران، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، به‌منظور برنامه‌ریزی راهبردی و اجرایی جهت دستیابی به شاخص‌های توسعه بهره‌وری در کشور و استان به امضاء رسید. ‎

با حضور سیدمحمود حسینی پور، مقام عالی دولت در مازندران، میرسامان ‌پیشوائی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، امید محبی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران و برخی مدیران این سازمان، تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه میان سازمان ملی بهره‌وری ایران، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، به‌منظور برنامه‌ریزی راهبردی و اجرایی جهت دستیابی به شاخص‌های توسعه بهره‌وری در کشور و استان به امضاء رسید.

این اولین تفاهم‌نامه منعقد شده بین یک استان و سازمان ملی بهره‌وری ایران است.

این تفاهم‌نامه با هدف تحقق آرمان‌ها و اهداف چشم‌انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران و دستیابی به سیاست‌های ارتقای سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور و توسعه بهره‌وری و شاخص‌های آن در دستگاه‌های اجرایی، عمومی و اقتصادی، میان سازمان ملی بهره‌وری ایران به‌عنوان رکن اصلی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی ارتقای بهره‌وری کشور، استانداری مازندران به‌عنوان بالاترین رکن حاکمیتی، همسوکننده و هماهنگ‌کننده دستگاه‌های اجرایی استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران به‌عنوان ناظر و ارزیاب برنامه و بودجه و راهبر امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در استان و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به‌عنوان یکی از منابع علمی و پژوهشی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی کشور، منعقد شد.

میرسامان ‌پیشوائی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در این جلسه، با اعلام اینکه برای استان‌ مازندران سهم رشد اقتصادی 7.2 درصدی از محل بهره‌وری تعیین شده است، گفت: سازمان بهره‌وری ایران در نظر دارد با برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص اجرای طرح‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط با توسعه بهره‌وری، به تحقق رشد اقتصادی معین شده در استان مازندران، کمک کند.

سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران نیز با اعلام آمادگی برای پایلوت قرارگرفتن این استان، جهت بهره‌مندی از آموزش‌های تخصصی در زمینه بهره‌وری، خاطرنشان کرد: همان جدیتی که در بحث سرمایه‌گذاری در استان مازندران وجود دارد، با راهنمایی‌ها و آموزش‌های سازمان ملی بهره‌وری ایران در این حوزه هم اگر به‌کار گرفته شود، می‌توان به اهداف استان نزدیک‌تر شده و مشکلات بیشتری از استان را مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه اکنون تشکیلات اداری، بهره‌وری کمی دارند و بهره‌وری در ساختار اداری موضوع غریبی است، تأکید کرد: بر آنیم تا میان تلاش و زمان زیادی که صرف امور می‌شود با نتایج حاصله، مطلوبیت لازم حاصل شود. آمارهای اعلامی از میزان بهره‌وری‌، جدا از ماهیت راستی‌آزمایی‌شان، وضعیت خوبی را نشان نمی‌دهد.

به گفته استاندار مازندران، این استان از مقاصد گردشگری است و حدود 12 درصد از تولید غذایی کشور را پوشش می‌دهد، بنابراین می‌تواند سهم ویژه‌ای در تحقق رشد اقتصادی از محل بهره‌وری داشته باشد.

حسینی‌پور ابراز امیدواری کرد که با تقویت استان مازندران در بحث بهره‌وری، نمونه‌ موفق برای نظام اداری کشور باشد.

همچنین امید محبی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جانشین کمیته بهره‌‌وری استان مازندران، ضمن تأکید به اهتمام استانداری جهت بهره‌مندی از ظرفیت علمی استان در پیشبرد اهداف این تفاهم‌نامه، گفت: آمادگی داریم با تشکیل کارگروه اجرایی مشترک با حضور نمایندگان طرفین تفاهم‌نامه، اقدام‌های اجرایی لازم در این خصوص را پیگیری کرده و گزارش فصلی از تحقق بندهای تفاهم‌نامه را ارائه کنیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها