آخرین اخبار :
کد خبر : 47757 یکشنبه 22 مهر 1403 صنعت
نیروگاه شهید سلیمی نکا

واحد3 بخار نيروگاه نكا به منظور انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد

واحد 3 بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا به منظور انجام تعميرات اساسی و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در تابستان از مدار تولید خارج شد.

    معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد براساس برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبكه برق کشور از 18 مهرماه به مدت 110 روز از مدار تولید خارج و تحت تعميرات اساسی قرار گرفت.

سید موسی نظام زاده با اشاره به لزوم آمادگی واحدها برای تأمین پایدار انرژی مورد نیاز مشترکان گفت: همه ساله در آغاز نیمه دوم سال واحدهای نیروگاه برای حصول اطمینان از عملکرد و تولید پایدار انرژی در فصل تابستان طبق برنامه و دستورالعمل­ها تحت بازدید، تعمیرات میاندوره­ای و اساسی قرار می­گیرد که بر این اساس برای فصل تعمیرات امسال، پروژه ­ها و برنامه ­های متعدد تعمیراتی پیش­بینی شده که از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده به تناوب در همه واحدهای نیروگاه بخار و بلوک  سیکل­ ترکیبی انجام خواهد شد.

 وی ادامه داد: همزمان با انجام تعمیرات اساسی این واحد علاوه بر اجرای هشت هزار فعالیت پیش ­بینی شده در برنامه زمانبندی، تعداد 135 پروژه نیز اجرا خواهد شد که از اهم پروژه ­ها می­توان به تعویض لوله­ های رهیت یک و دو و پنل­ های سقف بویلر( دیگ بخار)، ساخت و تعویض بسکت­های لایه گرم و سرد ایرپری هیتر(پیش گرمکن هوا)، تعویض لوله­های استیم کوئل، پره­ های ثابت و متحرک ردیف 1 توربین فشار ضعیف، ورق­ های کانال دود و دودکش، لوله ­های آب و کف مخازن سوخت، ورق­های ویندباکس کانال هوای ورودی به مشعلهای بویلر، رنگ آمیزی استراکچر واحد، انجام تست­های غیرمخرب (NDT ) بازسازی والوها، تعمیرات اساسی باند و فاین اسکرین، دم گیت­ها، بازسازی قاب توری­ها، تعمیرات اساسی در بخشهای الکتریک، ابزاردقیق، شیمی و... اشاره نمود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها