آخرین اخبار :
کد خبر : 47634 چهارشنبه 17 مرداد 1403 کشاورزی

کشتارگاه‌های صنعتی طیور مازندران با نصف ظرفیت کار می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت ۲۱ کشتارگاه صنعتی طیور در استان گفت: کشتارگاه‌های استان با نیمی از ظرفیت کار می‌کنند.

بابک مؤمنی، در جمع خبرنگاران، با عنوان این‌ که عمده مرغ تولیدی به‌صورت زنده از استان خارج و به تهران ارسال می‌شود، خواستار برنامه‌ریزی برای جلوگیری از این روند شد و با اشاره به این‌که ۱۱ درصد گوشت مرغ کشور در استان تولید می‌شود، برنامه‌ریزی برای صادرات را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: صادرات مرغ به‌راحتی در استان قابلیت اجرایی دارد.

مؤمنی با اشاره به مشکلات فراروی بخش کشاورزی ساماندهی بازار این بخش را از دغدغه‌ها دانست و گفت: حواله و مجوز فروشی واردات و صادرات از چالش‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه استان، با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین کشاورزان، محققان و سیاست‌گذاران هستند، اظهار کرد: خبرنگاران با انتقال دانش و اطلاعات نوین کشاورزی به کشاورزان، نقش بسزایی در افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی ایفا می‌کنند. همچنین، اطلاع‌رسانی دقیق و بهنگام از چالش‌ها و فرصت‌های بخش کشاورزی، می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر سیاست‌گذاران کمک شایانی کند.

مؤمنی همچنین بر اهمیت پوشش اخبار مربوط به دستاوردهای تحقیقاتی در حوزه کشاورزی و معرفی الگوهای موفق تولید تأکید کرد و گفت: خبرنگاران با برجسته‌سازی اخبار مثبت و امیدبخش، می‌توانند به افزایش انگیزه کشاورزان و سرمایه‌گذاران در این بخش کمک کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها