آخرین اخبار :
کد خبر : 46413 دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 ورزش
با حضور تنیسورهای ایرانی و اروپایی

تور جهانی تنیس جوانان در مازندران آغاز شد

مسابقات تور جهانی تنیس با حضور تنیسورهای ایرانی و کشورهای اروپایی روز شنبه به میزبانی هیات تنیس مازندران در شهرستان ساری آغاز شد.

دراین مسابقات حدود ۷۸ تنیس بازاز ایران، ترکیه و مولداوی به مدت دو هفته در مجموعه ورزشی آسایش ساری با هم رقابت می‌کنند.

این برای نخستین بار است که مازندران در رشته تنیس، مسابقات تورجهانی را میزبانی می‌کند.

مسابقات تور جهانی «تنیس جونیور»، رقابت‌های بین‌المللی که مخصوص جوانان است و تنیسورهای کمتر از ۱۸ سال برای کسب افزایش رتبه خود درسطح جهانی با هم رقابت می‌کنند.

رییس هیات تنیس مازندران با بیان اینکه تا پیش از شروع برگزاری این مسابقات بیش از ۲۵ کشور برای شرکت در تورجهانی تنیس دراین استان به فدراسیون تنیس ایران اعلام آمادگی کرده بودند، گفت، درنهایت تنیسورهای کشورهای ترکیه و مولداوی دراین مسابقات حضور یافتند.

امیردریایی افزود: در گذشته کشور ایران اجازه برگزاری مسابقات تا سطح G ۳۰ را داشت اما در گذر زمان موفق شد که مسابقات G ۶۰ و G ۱۰۰ را برگزار کند و امسال نیز جواز برگزاری مسابقات G ۲۰۰ را نیز دریافت کرد که سطح دوم رقابت‌های جوانان است. برترین سطح این رقابت‌ها G ۳۰۰ است که بزودی اجازه کسب آن را نیز دریافت کنیم. البته در حال حاضر ایران تنها کشوری در غرب آسیا است که رقابتی در این سطح را برگزار می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هیات تنیس مازندران سال ۱۴۰۳ را با چندین مسابقه مهم و معتبر تنیس شروع کرده است گفت، مسابقات تنیس جایزه بزرگ مردان کشور با حضور ورزشکاران ۲۱ تیم از استانهای مختلف به همراه تعدادی از ملی پوشان و برترین‌های این رشته ورزشی نیمه دوم فروردین به میزبانی هیات تنیس مازندران در شهرستان ساری برگزار شد.

رئیس هیات تنیس مازندران گفت: مسابقات تنیس رده‌های سنی دختران و پسران قهرمانی کشور در روزهای۲۳ فروردین تا یکم اردیبهشت نیز به میزبانی مازندران برگزار شد.

دریایی ادامه داد: هیات تنیس مازندران در روزهای ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت در شهرستان آمل مسابقات تنیس یک هزار امتیازی کشور را میزبانی خواهد کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها