آخرین اخبار :
کد خبر : 46382 دوشنبه 27 فروردين 1403 ورزش
بازی پر حاشیه در آمل و توقف کامل مسابقه در دست آخر؛

ذوب آهن اصفهان با حذف کاله مازندران به نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال صعود کرد

تیم ذوب آهن اصفهان با کسب سومین پیروزی خود برابر میزبانش کاله مازندران در مرحله حذفی مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور که با حواشی زیاد در آمل برگزار شد، به جمع چهارتیم پایانی این مسابقات صعود کرد.

به گزارش خبرمازندران به نقل از ایسنا دیدار چهارم تیم‌های کاله مازندران و ذوب‌آهن اصفهان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال عصر دوشنبه در حضور بیش از هزار تماشاگر آملی در سالن پیامبر اعظم(ص) آمل برگزار شد و در نهایت تیم ذوب آهن با نتیجه ۱۰۰ بر۸۵ برابر میزبان آملی خود صاحب پیروزی شد و در مجموع با کسب سومین پیروزی خود در چهارمین مسابقه برابر نماینده مازندران، جشن صعود گرفت.

تیم ذوب آهن که در دوبازی نخست خود دراصفهان موفق به شکست کاله در این مرحله شده بود، در بازی سوم که روز شنبه ۲۵ فروردین در آمل برگزار شده بود، نتیجه بازی را به کاله باخت.

بازی چهارم دو تیم درحالی عصر دوشنبه ۲۷ فروردین در آمل برگزار شد که تیم ذوب آهن درصورت پیروزی جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب می‌کرد و کاله مازندران نیز با پیروزی در بازی چهارم، همانند ذوب آهن صاحب دو پیروزی می‌شد که سرنوشت تیم صعود کننده به بازی روز دوم اردیبهشت در اصفهان کشیده می‌شد.

باشگاه ذوب آهن اصفهان پس از انجام مسابقه سوم خود برابر تیم کاله در آمل، نسبت به برخی رفتارها وشعارهای غیر ورزشی هواداران تیم کاله بیانه صادر کرده بود، کار تا جایی کشیده شده که کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال نیز تشکیل جلسه داد.

با توجه به حساسیت این مسابقه برای هر دو تیم، هواداران آملی تیم کاله مازندران استقبال بیشتری از این مسابقه کرده بود.

شاگردان مهران حاتمی درتیم ذوب آهن که برای کسب سومین پیروزی خود و صعود زودهنگام به مرحله نیمه نهایی انگیزه‌های زیادی داشتند، بازی را ترکیبی از بازیکنان با تجربه و خارجی‌ها تاثیرگذار خود شروع کردند با میدان‌داری و برتری نسبی برابر میزبان خود، کنترل مسابقه را در دست گرفتند.

اصفهانی‌ها در دست‌های اول و دوم نسبت به میزبان خود برتری کاملی داشتند به طوری که پرتاپ‌های سه امتیازی آنها به راحتی وارد سبد تیم کاله می‌شد و در مقابل بازیکنان جوان تیم کاله ناکام در این امر بودند.

نیمه دوم مسابقه و به خصوص دست چهارم مسابقه درحالی برای دو تیم شروع شد که در ۶:۳۰ ثانیه مانده به وقت قانونی مسابقه، در حالی که تیم ذوب آهن با نتیجه ۸۹ بر ۷۰ از تیم کاله پیشی گرفته بود، واکنش یکی از بازیکنان نیمکت نشین تیم ذوب آهن اصفهان در پاسخ به شعارهای هواداران کاله، باعث تحریک سالن و هواداران تیم میزبان شد که در پی آن داوران مسابقه اقدام به قطع مسابقه کردند و راهی رختکن شدند.

در حالی که بازیکنان و کادرفنی دو تیم در زمین مسابقه حضور و منتظر ورود داوران بودند، با وساطت نماینده و ناظر فدراسیون و حضور یگان ویژه نیروی انتظامی درکنار زمین، بازی باقیمانده دو تیم از سرگرفته شد که در نهایت تیم ذوب آهن با نتیجه ۱۰۰ بر ۸۵ پیروز و به جمع چهار تیم پایانی این مسابقات صعود کرد.

حاشیه‌ها در بازی چهارم و سرنوشت‌ساز ۲ تیم رخ داد که تنش در سکوها سبب شد بازی در کوارتر چهارم بیش از ۳۰ دقیقه متوقف شود و هرچند که هواداران وارد زمین مسابقه نشدند و درگیری فیزیکی رخ نداد، اما کار به ورود نیروهای یگان ویژه به سالن کشیده شود.

رسول مظفری بازیکن تیم ذوب آهن اصفهان در این بازی با ۲۱ امتیاز، ۵ ریباند، ۳ پاس گل و کارایی ۲۴ بهترین بازیکن شد.

تیم کاله مازندران در حالی از رسیدن به جمع چهار تیم پایانی مسابقات امسال لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور حذف شد که در فصل گذشته این مسابقات عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها