آخرین اخبار :
کد خبر : 46371 جمعه 24 فروردين 1403 سیاست
نماینده ولی فقیه در مازندران:

صدای منابع طبیعی در مقابل قطع درختان هیرکانی شنیده نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در ۱۵ روز اخیر فاجعه بزرگی در قاچاق چوب درخت‌های جنگلی را غرب و شرق استان شاهد بودیم، گفت: قطع درخت‌های هیرکانی یک جنایت بزرگ‌ است لذا تعجب می‌کنیم صدا و فریادی از منابع طبیعی مقابل قطع درختان هیرکانی شنیده نمی‌شود و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی می‌بایست در این باره برخورد قاطع داشته باشند.

آیت الله محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۴ فروردین شهرستان ساری خود و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و افزود: افراد با تقوا کار خود را به دست شهوت و غضب نمی‌دهند.

خطیب نماز جمعه ساری به مناسبت‌های پیش‌رو در کشور اشاره کرد و گفت: به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی از تمام تلاشگران این عرصه که نقش مهمی در دفاع مقدس و صیانت از کشور دارند، قدردانی می‌کنیم.

آیت‌الله لائینی حمایت از نیروی انتظامی را بر همه فرض دانست و افزود: نیروی انتظامی با توجه به اینکه طی روزهای آینده قرار است با هنجارشکنی و بی حجابی‌ها برخورد کند نیاز به حمایت دارد و اعلام حمایت قاطع از این نیروهای خدوم و زحمتکش را اعلام می‌داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه لازم است کشاورزان مورد حمایت دولت قرار گیرند، اظهار کرد: کمبود کود دولتی مورد گلایه کشاورزان استان است چرا که تعاونی‌ها کودهایی را خریداری کردند ولی اجازه حمل داده نمی‌شود و در بازار آزاد چند برابر قیمت فروخته می‌شود وقتی در بازار آزاد است چرا در بخش دولتی  به فروش نمی‌رسد.

وی افزایش نزولات آسمانی را موجب بالا آمدن آب سدها در مازندران دانست و ادامه داد: آب سد شهید رجایی امسال نسبت به سال گذشته شرایط بهتری دارد و آب منطقه‌ای می‌بایست آب سد شهید رجایی را مدیریت کند و روند برقی کردن چاه‌های آب تسریع و تسهیل شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در سالی که به شعار جهش تولید مزین شده است، صنعتگران باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند، اظهار کرد: قطع برق کارخانه‌ها به مدت ۲ روز در هفته بر خلاف شعار سال است.

آیت الله لائینی افزود: در سال جهش تولید باید تسهیلاتی به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی جهت احداث نیروگاه‌های کوچک به منظور رفع نیاز صنایع تولیدی تعلق گیرد.

وی تاکید کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی از خرید اجناس خارجی که مدل مشابه در داخل دارند خودداری کنند.

آیت الله لائینی به مسائل سیاسی روز به ویژه موضوع غزه پرداخت و گفت: آلمان اعلام کرد حمایت از اسراییل یک اصل مسلم در سیاست خارجی است و سلاح‌های زیادی در اختیار اسراییل قرار داده است همانطور که در جنگ‌ ایران و عراق سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار صدام قرار داده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس مجبور بودیم جانبازان جنگ تحمیلی را برای درمان به آلمان بفرستیم لذا در پاسخ به آلمانی‌ها می‌گوییم حمایت از غزه و فلسطین یک‌ اصل مسلم در سیاست خارجی ما است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها