آخرین اخبار :
کد خبر : 46023 شنبه 16 دي 1402 اقتصاد

فعال شدن۴۰ مزرعه پرورش ماهی در قفس جدید امسال در مازندران

۴۰ مزرعه پرورش ماهی در قفس تا پایان امسال در مازندران فعال می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران، از ماهی‌دار شدن مزرعه پروش ماهی در قفس‌های دریایی با نگاه اقتصاد دریا محور در سواحل شهرستان محمود آباد خبر داد و گفت: هدف‌گذاری برای ۴۰ قفس با ظرفیت تولید ۲ هزار تن و اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر در دریا در برنامه کاری قرار دارد.

مدیرکل شیلات مازندران در مراسم رهاسازی بچه ماهی در محل مزرعه قفس‌های دریایی شهرستان محمودآباد، ضمن تبیین و تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی استان از لحاظ تامین پروتئین مورد نیاز جامعه، اشتغالزایی و درآمد گفت: در مازندران حدود ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آبزی پروری با اشتغال‌زایی حدود ۸ هزار نفر به صورت مستقیم فعالیت شیلاتی دارند که سالانه حدود ۹۵ هزار تن انواع آبزیان با ارزش اقتصادی حدود ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان  تولید و به بازار عرضه می‌ شود.

 قاسم کریم‌زاده ، توجه به تولید آبزیان صادرات محور را یکی از سیاست‌های شیلات استان برشمرد و  افزود: پارسال ۵ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات شیلاتی به خارج از کشور صادر شد که که ارزش اقتصادی آن حدود ۵/۱۳ میلیون دلار بود.

کریم زاده به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه شیلات در بخش اشتغال اشاره و خاطر نشان کرد:  پارسال برای ایجاد اشتغال در بخش شیلات، برنامه تعهدی برای هزار و ۲۰۰ نفر ابلاغ شد که این اداره کل توانسته برای هزار و ۵۰۲ نفر فرصت شغلی ایجاد کند که مبین تحقق ۱۲۱ درصدی برنامه اشتغال است و امسال که حدود سه ماه  باقی مانده تا پایان سال  با وجود تعهد هزار و ۳۰۰ نفری برای اشتغال، هزار و ۴۵۶ فرصت شغلی ایجاد شده که این رقم تحقق ۱۱۲ درصدی تعهد است.

وی با اعلام اینکه پارسال ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداران شیلاتی پرداخت شده است، طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی با رویکرد تولید محصول شیلاتی اقتصاد دریامحور را یکی از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

کریم زاده افزود: یکی از فعالیت‌های شاخص شیلاتی برای تحقق برنامه ابلاغی اقتصاد دریا پایه مقام معظم رهبری، طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی است که با پیگیری‌های به عمل آمده، در سال گذشته ۱۵ قفس در دریا ماهی دار شد که ۴۷ فرصت شغلی و حدود ۴۶۵ تن ماهی را به ارزش اقتصادی ۸۱ میلیارد تومان تولید و به بازار عرضه کرده است.

به گفته وی؛ تا پایان امسال  اگر تمام شرایط فراهم باشد، هدف‌گذاری برای ۴۰ قفس با ظرفیت تولید ۲ هزار تن و اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر در دستور کار است که تحقق این برنامه مستلزم ارائه تسهیلات به میزان ۲۴۰ میلیارد تومان است .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها