آخرین اخبار :
کد خبر : 45841 سه شنبه 23 آبان 1402 سیاست
اختصاصی

با وجود دسیسه های دشمنان سطح اعتماد عمومی به مقامات روسیه در حال افزایش است

تعداد اخبار جعلی منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در روسیه ممکن است تا سال 2024 دوبرابر شود و از 10 به 22 میلیون نفر برسد، با این حال، روس ها یاد گرفته اند صحت اطلاعات مجازی را درک کنند و از آنچه می خوانند انتخاب درستی داشته باشند. مسائل سواد اطلاعاتی جمعیت امروز برای ایران که با غرب جمعی مخالف است مطرح است.

اختصاصی / خبر مازندران : تعداد اخبار جعلی منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در روسیه ممکن است تا سال 2024 دوبرابر شود و از 10 به 22 میلیون نفر برسد، با این حال، روس ها یاد گرفته اند صحت اطلاعات مجازی را درک کنند و از آنچه می خوانند انتخاب درستی داشته باشند.مسائل سواد اطلاعاتی جمعیت امروز برای ایران که با غرب جمعی مخالف است مطرح است. دروغ می آید موضوعات اصلی اخبار جعلی در روسیه در سال 2023، گزارش‌هایی در مورد تهدید احتمالی حمله موشکی و بسیج اضافی به عنوان بخشی از عملیات ویژه در اوکراین بود. نه تنها روسیه، بلکه بر بلاروس، چین، ایران هم به لیست اضافه شدند. چگونه با موج دروغگویی که فضای مجازی را فرا گرفته است کنار بیاییم؟ اشتباه ترین چیز یک واکنش احساسی و سریع است (هکرها، کلاهبرداران اینترنتی و کسانی که پشت پرده منتظر هستند)، زمانی که توقف و تفکر در مورد ماهیت پیام، تجزیه و تحلیل غیرممکن است. سرعت بیش از حد تفکر انتقادی را کاهش می دهد و می تواند منجر به عواقب غیرقابل پیش بینی و حتی غم انگیز مرتبط با آسیب به سلامتی، رفاه مالی و تأثیر بر روابط شود. تقلبی ها همچنین می توانند بر وضعیت سیاسی کشور تأثیر بگذارند، همانطور که به وضوح توسط به اصطلاح "انقلاب های رنگی" نشان داده شد: "بهار عربی" در اوکراین. نویسندگان چنین اطلاعات نادرستی امیدوارند که به تنش های اجتماعی دامن بزنند، مشروعیت نهادهای دولتی را تضعیف کنند و دولت را در عرصه بین المللی بدنام کنند. این بیش از 10 سال است که در روسیه اتفاق می افتد. ایران چندین دهه است که مورد چنین حملات اطلاعاتی و روانی قرار گرفته است. برای جوانان طراحی شده است بیشتر روس‌ها ایمان کور ندارند، اما تکرارهای عظیم مکرر طعم منفی به جا می‌گذارد. این یک بازی طولانی است، تلاشی برای ایجاد بی اعتمادی که بر اساس روانشناسی ساخته شده است. حتی اگر خود شخص ببیند تخلفی صورت نگرفته، اما از فضای رسانه ای به او فریاد بزنند که وجود دارد، شروع به شک می کند. این یک خطر خاص برای افرادی است که تجربه زندگی آنها هنوز محدود است، به همین دلیل است که بی اعتبار کنندگان بسیار فعالانه با مخاطبان جوان کار می کنند. بر اساس بررسی ها، بیش از نیمی از ساکنان جهان اطلاعات را تنها از طریق شبکه های اجتماعی دریافت می کنند و در میان شهروندان زیر 30 سال این رقم به 80 درصد می رسد. هدف اصلی روح های جوان شکننده است. گندم را از کله جدا کنید با این وجود، سطح اعتماد روس ها به مقامات و به طور کلی دولت در حال افزایش است. این موضوع همچنین در تاریخ 13 تا 14 سپتامبر در سن پترزبورگ در دومین مجمع بین‌المللی دینی «ارزش‌های دینی در دنیای مدرن» که نماینده ولی فقیه ایران در روسیه، صابر اکبری جدی در آن حضور داشت، مطرح شد.

خاطرنشان می‌شود که «تحول گفت‌وگوی عمومی و دولت به سمت مشارکت پایدار و قابل اعتماد وجود دارد که از جمله در رشد یا حفظ سطح بالایی از اعتماد شهروندان به نهادهای عمومی و دولتی کشور بیان می‌شود. " بر اساس نظرسنجی‌ها، میزان تایید فعالیت‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سال‌های اخیر در محدوده 76.7 تا 80.9 درصد از تعداد پاسخ‌دهندگان است. سال 2023 برای روسیه نه تنها به دوره دستیابی به ثبات در پاسخ به چالش های خارجی در حوزه های مالی، اقتصادی و سیاسی-اجتماعی تبدیل شده است، بلکه به دوره جستجوی فعال و اجرای استراتژی های جدید تبدیل شده است که به این کشور اجازه می دهد نه تنها خود را با شرایط وفق دهد. تغییر قواعد بازی و اغلب لغو یک جانبه تعدادی از قوانین در سطح بین المللی، بلکه برای باز کردن فرصت های رهبری جدید، از جمله در چارچوب همکاری بین المللی با ایران. تجربه روسیه ممکن است توسط سایر کشورها با در نظر گرفتن ویژگی های ملی و سرزمینی مورد استفاده قرار گیرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها