آخرین اخبار :
کد خبر : 45831 شنبه 20 آبان 1402 حوادث
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، عنوان کرد:

برآورد خسارت 4 هزار میلیارد تومانی سیل به تأسیسات روستایی و شهری مازندران / در حال خرید تجهیزات برای مقابله با بحران سیل در مازندران هستیم

محمد حسن نامی، معاون وزیر کشور با بیان این که سیل، خسارت 4 هزار میلیارد تومانی به تأسیسات روستایی و شهری مازندران وارد کرده است و خسارت نهایی نیز ارزیابی می‌شود، گفت: در حال خرید تجهیزات برای مقابله با بحران سیل در مازندران هستیم. ‎

جلسه مدیریت بحران مازندران با حضور نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، حسینی پور، استاندار مازندران و مدیران و مسئولان دستگاه های عضو با هدف بررسی دقیق خسارات سیل این استان برگزار شد.

محمدحسن نامی، معاون وزیر کشور در این جلسه، گفت: برداشت‌های غیرمجاز بستر رودخانه‌ها عامل بروز خسارت سیلاب‌های اخیر مازندران است.

محمدحسن نامی در جلسه ستاد مدیریت بحران مازندران، افزود: 144 هزار و 620 کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که 4 هزار و 810 کیلومتر آن در مناطق مسکونی شهری و روستایی واقع بوده و بنابراین تمهیدات لازم درباره مخاطرات این رودخانه‌ها در مقابل بحران‌های طبیعی ضروری است.

وی با بیان اینکه مازندران از استان‌هایی است که با مخاطرات طبیعی روبروست، بیان کرد: هزار و 920 کیلومتر از رودخانه‌ها در مازندران از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند و در نتیجه اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از مخاطرات اهمیت دارد و توجه دولت را می‌طلبد.

نامی ادامه داد: در حال خرید تجهیزات برای مقابله با بحران سیل در مازندران هستیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر لزوم آبخیزداری و آبخوان‌داری در مازندران تأکید کرد و گفت: باید در مازندران آبخیزداری جدی گرفته شود و با این شیوه عبور آب از رودخانه‌ها را باید کنترل کرد.

نامی توجه ویژه‌ به سازه‌های تقاطعی و پل‌ها را خواستار شد و افزود: سیل، خسارت 4 هزار میلیارد تومانی به تأسیسات روستایی و شهری مازندران وارد کرده است.

وی با بیان این که مدیریت صحیح و نظارت سختگیرانه مانع خسارت حوادث می‌شود، گفت: خسارت سیلاب شهرستان‌های چالوس، عباس‌آباد، نور، نوشهر و سوادکوه حدود 4 هزار میلیارد تومان برآورد شده و خسارت نهایی نیز ارزیابی می‌شود.

ایجاد زیرساخت‌ها در پیشگری از طغیان رودخانه‌ها از مصوبات جلسه مدیریت بحران امروز بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها