آخرین اخبار :
کد خبر : 44717 دوشنبه 17 مهر 1402 ورزش
اختصاصی

روسیه در بحبوحه تحریم ها در ورزش جهان پیشتاز است

اولین بازی های جهانی هنرهای رزمی ملی در چیبکساری به پایان رسید. این مسابقات از ۴ اکتبر تا ۸ اکتبر در کاخ یخی استادیوم آرنا چیبکساری به طور همزمان در هشت زمین ورزشی برگزار شد.

خبر مازندران: اولین بازی های جهانی هنرهای رزمی ملی در چیبکساری به پایان رسید.

این مسابقات از ۴ اکتبر تا ۸ اکتبر در کاخ یخی استادیوم آرنا چیبکساری به طور همزمان در هشت زمین ورزشی برگزار شد.

حدود دو هزار ورزشکار، مربی و نماینده رسمی از بیست و پنج کشور جهان از جمله آلمان،ایران، مکزیک، کلمبیا،هند،افغانستان،ترکیه، بوتسوانا، ، زامبیا، اسرائیل، اردن، قزاقستان، مولداوی، پاکستان، سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و... در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

برنامه بازی ها شامل ۱۴ نوع هنر رزمی بود: آیکیدو، کشتی با کمربند، کاراته تمام سبک، کیوکوشین، کورش، ماس کشتی، هاپساگای، کرشو، مبارزه تن به تن قزاق "چاپینگ"، مبارزه با شمشیر شرقی، بوکس قزاق. اوچکور، چکربکسینگ، قرقیزکوروش. مسابقات نمایشی در رشته های جودو، سامبو، ووشو ساندا، کونگ فو، بوکس تایلندی، کیک بوکسینگ و بوکس برگزار شد.

در مجموع مسابقات تیمی، تیم روسیه مقام اول، ایران دوم و قرقیزستان سوم شدند.

"این رویداد درخشان و در مقیاس بزرگ ورزشکاران برجسته و مبتدی، مربیان و مربیان آنها و البته هوادارانی از روسیه و سایر کشورها را گرد هم آورد.

این بازی ها سر و صدای زیادی در دنیای ورزش به پا کرد. مبارزات شدید وصف ناپذیر و مبارزه سازش ناپذیر برای کسب جوایز در مسابقات بین المللی در حافظه میلیون ها نفر باقی خواهد ماند.

ورزشکاران کشورامان برداشت های شگفت انگیزی از روسیه به اشتراک گذاشتند. به سطح بالای سازماندهی، آماده سازی و برگزاری مسابقات که نشان دهنده قدرت و اتحاد مردم روسیه و جهان است، انگیزه قدرتمندی برای نسل جوان ورزشکاران از همه کشورها می‌توان اشاره کرد.

قرار است بازی ها هر دو سال یکبار برگزار شود و به زودی محل برگزاری مسابقات بعدی مشخص شود. با احتساب مدال های زیاد ورزشکاران ایران، امکان برگزاری مسابقات در کشورمان ایران وجود دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها