آخرین اخبار :
کد خبر : 44644 یکشنبه 26 شهريور 1402 علم و فناوري

استاد دانشگاه نوشیروانی بابل جایزه پژوهشی «ون هومبلت» آلمان کسب کرد

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل معتبرترین جایزه پژوهشی ون هومبلت آلمان در"بررسی اثرات تغییرات اقلیمی بر رویدادهای گرد و غبار غرب آسیا" را کسب کرد.

به گزارش خبرمازندران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه نوشیروانی بابل، مهدی حمیدی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برنده جایزه پژوهشی بنیاد هومبولت آلمان که یکی از ارزنده ترین جوایز پژوهشی کشور آلمان می باشد را از آن خود کرد.

این جایزه پژوهشی توسط بنیاد الکساندر فون هومبلت (Alexander von Humboldt) در قالب فیلوشیپ تحقیقاتی جورج فورستر برای پژوهشگران باتجربه (Georg Forster Research Fellowship for Experienced Researchers) به دکتر مهدی حمیدی اعطا شده است.

در قالب این فیلوشیپ، یک پروژه تحقیقاتی با عنوان "بررسی اثرات تغییرات اقلیمی بر رویدادهای گرد و غبار غرب آسیا" با همکاری پروفسور یاپینگ شائو در موسسه ژئوفیزیک و هواشناسی دانشگاه کلن آلمان به انجام خواهد رسید.

نتایج حاصل از این پروژه تحقیقاتی می تواند به اتخاذ تصمیمات مناسب برای مدیریت مخاطرات رویدادهای گرد و غبار در کشورهای غرب آسیا کمک کند.

بنیاد الکساندر فون هومبولت از سال ۱۹۵۳ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است و طی سال ‌های گذشته محققین برجسته بسیاری از کشورهای مختلف از حمایت این بنیاد بهره مند بوده اند؛ تا جایی که ۵۱ نفر از برندگان جایزه نوبل در رشته‌های مختلف از این بنیاد نیز بورسیه تحقیقاتی اخذ کرده اند.

هدف اصلی این بنیاد ایجاد شبکه‌ای فعال و پویا از پژوهشگران سراسر جهان است به گونه ‌ای که برقراری ارتباط علمی بین دانشمندان برجسته دنیا و محققان آلمانی را در عالی ترین سطح حمایت کند.

مهدی حمیدی دکترای مهندسی عمران آب، عضو کمیته ملی سیلابهای کشور، برنده جایزه محقق کارآزموده جورج فاستر از بنیاد ون هومبلت آلمان، عضو هیات علمی و دانشیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، ریاست سابق دانشکده عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، عضو کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه ای مازندران، استاد نمونه دانشکده مهندسی عمران در سال ۱۴۰۰ و پژوهشگر برتر دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را در سال ۱۴۰۰ را در کارنامه خود دارد.

این استاد دانشگاه سال ها فعالیت های تحقیقاتی در زمینه گردو غبار در کشور های منطقه و آسیا را نیز در کارنامه خود دارد و امروز بعنوان یکی از صاحبنظران حوزه گردو غبار و به عبارتی ریزگرد در منطقه به حساب می آید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها