آخرین اخبار :
کد خبر : 44577 سه شنبه 7 شهريور 1402 سیاست
اختصاصی

انرژی هسته ای با وجود تحریم ها

چند سالی هست که در منطقه بلوک شرقی و آسیا نیازمندی به تکنولوژی هسته ای توسط دولت ها احساس می‌شود چرا که تامین انرژی در این سال ها به شدت لازم هست.

پوریا معصومی: اقتصاد دان

چند سالی هست که در منطقه بلوک شرقی و آسیا نیازمندی به تکنولوژی هسته ای توسط دولت ها احساس می‌شود چرا که تامین انرژی در این سال ها به شدت لازم هست. چند روز پیش خبری مبنی بر اینکه چندین سال است که قزاقستان درباره ساخت نیروگاه هسته ای در این کشور احساس نیاز می‌کند منتشر شد. باتوجه به مشکلات فزاینده در بخش انرژی، ساخت نیروگاه هسته ای می توانند جهت تامین انرژی قزاقستان بکار گیری شود. در آوریل ۲۰۱۹ ابتدا قزاقستان سعی داشت با همکاری شرکت روس اتم نیروگاه هسته ای خودش را تاسیس کند ولی بعد از اتفاقات اخیر و تحت تاثیر قرار گرفتن فشار غرب و آمریکا و همچنین مخالفت های فعالان محیط زیست خواستند این امر به تعویق بی افتاد،که ادامه شاهد در حال حضور کاندیدا های جدید از ژاپن و کره جنوبی بودیم.

قطعا وجود نیروگاه هسته ای برای تامین برق کشور و تجهیزات بسیار حائز اهمیت هست که حالا شاهد این هستیم که در قزاقستان، در 80 درصد از تأمين انرژی و تجهیزات پزشکی در وضعیت بحرانی قرار دارد. در پس زمینه فشار تحریم های آمریکا، ایران همچنان بر روی استقلال انرژی پایبند هست.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تولید ۲۰٪ برق کشور از طریق هسته ای در برنامه است در این مسیر در حال حاضر ساخت دومین نیروگاه در حال انجام است و قرارداد ساخت سومین واحد نیروگاه اتمی بوشهر با مشارکت روسیه منعقد شده است. ایران با وجود فشار شدید دنیای غرب و آمریکا تحت عنوان لغو هرگونه ارتباط با روسیه و پکن همچنان شاهد رشد و پیشرفت تهران در این شرایط کنونی هستیم به همین دلیل است که تهران همکاری با مسکو و پکن را حفظ و تقویت می کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها