آخرین اخبار :
کد خبر : 43458 پنج شنبه 1 تير 1402 اجتماعی
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد

رتبه نخست مازندران در فعالیت‌های قرآنی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اعلام اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در مازندران بیش از ۹۰۰ موسسه و خانه‌های قرآنی دارد که بعد از تهران دومین استان محسوب می شود، گفت: مازندران در ماه رمضان امسال در فعالیت های قرآنی رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

حجت الاسلام محمدمهدی شریف‌تبار امروز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت و ضرورت اطلاع رسانی در عصری که دشمن در حال دروغ پراکنی است، اظهار کرد: در حال حاضر با جهاد تبیین باید جامعه دینی به درستی شناسانده شود.

وی شناسایی ماموریت‌های جدید را رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی استان دانست و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی وابسته به مردم و رهبری است حرکت در مسیر ولایت و انقلاب اسلامی از اهداف این اداره کل است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران مسجد را بستر تحرکات اجتماعی دانست و ادامه داد: در گام دوم انقلاب هم برای تمدن سازی باید روی کانون‌های جامعه پرداز سرمایه گذاری کنیم که مساجد یکی از کانون‌ها است.

این مسئول هیات‌های مذهبی را از جمله مراکز فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی تولید و محتوا سازی، توانمند سازی و آموزش مسائل فرهنگی و دینی بوده است تا در مناسبت‌های مختلف اجرایی کند.

شریف تبار الگو سازی زنان تاثیرگذار مسلمان در جامعه را رویکرد نوین سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد و گفت: این طرح در قالب نهضت پیشرفت زن مسلمان در حال ترویج است.

وی به فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه قرآنی پرداخت و اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سه عرصه فرهنگ قرآن، رسانه و فضای مجازی با مجامع وابسته و سرمایه‌های اجتماعی که در اختیار دارد در حال فعالیت است.

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به ۱۲۰۰ دوره آموزشی برگزار کردیم که در ۵۰ فعالیت در عرصه‌های قرآنی انجام شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران این اداره کل را متولی برگزاری آزمون حفظ قران معرفی کرد و یادآور شد: در سال گذشته ۱۱ هزار نونهال به عنوان پیش دبستانی در موسسات قرآنی تربیت و پرورش یافتند.

این مسئول از اجرای نهضت جلسات تفسیر و تدبر قرآن در ۱۰۰ مسجد مازندران به عنوان پایگاه‌های قرآنی خبرداد و گفت: در طرح مصباح الهدی و نور الهدی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر حضور داشتند و افتخار سازمان این است که به ۱۲ هزار نفر مدرک تخصصی مربی قرآنی داد و نزدیک به ۴ هزار نفر تربیت و مدرک داور قرآنی دریافت کردند.

شریف تبار با اشاره به اینکه در عرصه فعالیت‌های تبلیغی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر اعزام مبلغ داشتیم و ۱۹۰۰ مازندرانی در سامانه ثبت مبلغان ثبت نام کردند، تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰ همایش در پیش از محرم و ۳۵ همایش در ماه رمضان برگزار شد که امسال در طرح ساماندهی سواحل و افزایش نشاط اجتماعی مبلغان اموزش دیده اعزام می‌شوند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها