آخرین اخبار :
کد خبر : 43452 جمعه 26 خرداد 1402 کشاورزی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

۴۰ درصد دام سبک مازندران از بین رفته است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: ۴۰ درصد دام سبک استان از بین رفته است و برای پیشبرد کارها باید از ظرفیت تشکل ها استفاده کنیم چرا که آنها دلسوزتر از مسئولان هستند.

منصورعلی زارعی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع مسئولان حوزه کشاورزان مازندران، اظهار کرد: با وجود موفقیت‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی به ویژه دام و طیور داشتیم اما مشکلات فراوانی هم همچنان در این حوزه وجود دارد که باید نسبت به رفع آن تلاش شود.

وی افزود: قبول داریم کارکنان جهاد کشاورزی در حقوق و دستمزد و امکانات نسبت به سایر ارگان‌ها از مزایای کمتری برخوردار هستند و کارهای سختی را انجام می‌دهند اما این وزارتخانه و سازمان‌های متبوع‌ با قشری به نام کشاورز و تولیدکننده سرکار دارند که بی‌ادعا در حال تولید هستند تا امنیت غذایی جامعه دچار خدشه و آسیب نشود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه نباید به گونه‌ای عمل می‌کردیم تا میزان تولید در حوزه دام و طیور کم می‌شد، گفت: مازندران با توجه به تولیدات فراوان‌تری که نسبت به سایر استان‌ها در بخش دام و طیور دارد باید نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: در استان مازندران می‌توانیم شرایط خوبی را برای صنعت دام و طیور، شیلات، زنبورداری و نوغانداری فراهم کنیم چرا که مازندران در تمامی این بخش‌ها حرفی برای گفتن دارد.

زارعی گفت:۱۷ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در مازندران داریم که باید پای کار باشند در حالی‌که تنها از ظرفیت  ۲ هزار نفر استفاده می‌شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها