آخرین اخبار :
کد خبر : 43450 جمعه 26 خرداد 1402 کشاورزی
مدیرجهادکشاورزی بابل تاکید کرد

تولید محصولات کشاورزی صادرات محور در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل بر تولید محصولات کشاورزی صادرات محور دراین شهرستان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تولیدات کشاورزی ما منطبق با استانداردهای کشورهای خریدار نیست.

محسن آهنگری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا به خصوص ۱۶۹ شهید جهادگر استان و ۲۲ شهید جهادگر بابل اظهار کرد: شهرستان بابل به عنوان پرچم دار تامین امنیت غذایی در استان و کشور است.

وی افزود: استقرار سه ایستگاه تحقیقاتی مرکز مرغ لاین، ایستگاه ملی تحقیق وتوسعه گاو دو منظوره ۳۳۵ هکتاری گاودشت وایستگاه تحقیقاتی ۶۰ هکتاری گلدشت بابل از سرمایه های ملی است و موجب شد تا منتخب خاورمیانه شهرت یابد.

آهنگری از تولید ۶۰۰ هزار تن مرکبات در شهرستان بابل خبر داد و گفت: مهم‌ترین نیاز شهرستان بابل با وجود تولید ۶۰۰ هزار تن مرکبات در سطح شهرستان، برندسازی محصولات کشاورزی و زنجیره های تولید، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری و همچنین استقرار کارخانه فرآوری به صورت صنایع تبدیلی است.

وی با اشاره به اینکه نیاز به تولیدات صادرات محور داریم، تصریح کرد: محصولات تولیدی ما قابلیت لازم صادراتی را براساس شرکت های سفارش دهنده خارجی ندارد باید به سمت تولیداتی برویم که قابلیت صادرات داشته و آیتم های استاندارد کشورهای خریدار را برخوردار باشد.

مدیرجهاد کشاورزی بابل بر ضرورت شناسنامه دار شدن  محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید مرکبات و گل و گیاه ما صادرات محور باشند به بازرگانانی نیاز داریم تا ارتباط صادراتی را بین مقصد خرید، بهره بردارو کشاورز ایجاد کنند.

این مسئول از اجرای همزمان طرح ای سی ام در ۵۰ هکتار از زمین زراعی بابل خبر داد و یادآور شد: در این طرح کنترل آفت کرم ساقه خوار بدون مصرف سموم شیمیایی با استفاده از مبارزه مکانیکی است.

آهنگری خاطرنشان کرد: برای نخستین بار کار مطالعاتی کشت علوفه زمستانه گاودشت انجام و امسال ۱۰۰ هکتار زمین زیر کشت علوفه رفته است.

وی به افتتاح پروژه های کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی بابل اشاره کرد و گفت: افتتاح شرکت تعاونی گلخانه داران بابل با زیر پوشش ۶۰۰ واحد گلخانه ای، افتتاح یک واحد گلخانه لیمو ترش، تجهیز و نوسازی زمین زراعی روستای بالا بازیار و چند طرح دیگر انجام شد.

آهنگری همچنین از برپایی نخستین پایانه گل و گیاه و بازار محصولات کشاورزی در بابل در راستای کمک به عرضه محصولات خانگی وصنایع روستایی خبر داد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها