آخرین اخبار :
کد خبر : 43423 جمعه 29 ارديبهشت 1402 اجتماعی
تحویل گیری ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و خرید ۱۰۰۰ دستگاه خودروی نجات را پیگیری کردیم

استمداد رئیس جمعیت هلال احمر برای کمک به کاهش غریق در سواحل

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: امیدواریم مسئولان با کاهش ۵۰ درصدی غریق نسبت به سال‌های گذشته بتوانند نقش مؤثری را ایفا کنند.

پیرحسین کولیوند امروز در آیین افتتاحیه طرح ملی منطقه ای ساماندهی سواحل و مانور امداد و نجات ساحلی در شهرستان فریدونکنار، اظهار کرد: امسال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وارد یکصد و یکمین سالگرد تأسیس خود و صلیب سرخ جهانی نیز وارد یکصد و پنجاهمین سالگرد تأسیس خود شد.

وی افزود: با بررسی در این سازمانی که قدمت زیادی دارد، متوجه بنیان و اساس ملی و مذهبی آن می شویم و بسیاری از کلام قرآن کریم در رابطه با عملکرد جمعیت هلال احمر است.

کولیوند به بیش از ۱۹۰ آیه در قرآن کریم که به کار حسنه توصیه کرده است اشاره و تصریح کرد: امروز خدمت‌رسانی در دریا از کارهای حسنه به شمار می رود و سرعت در امر خدمات به مردم در این کار مجاز است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد : در حادثه‌ای که در کشور ترکیه رخ داد، اولین کشوری که حضور پیدا کرد جمعیت هلال احمر ایران بود و در بین صدها کشوری که حضور پیدا کردند، صلیب سرخ تنها ایران را مورد تشویق قرار داد.

او ادامه داد: رئیس جمهور ترکیه، عالی‌ترین نشان و لوح تقدیر را به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد.

 

کولیوند با بیان اینکه افتخارات کسب کرده جوانان توانمند ما در سطح بین‌الملل کم نیست، خاطرنشان کرد: در هرکجای دنیا در حد توانمان خدمت رسانی می‌کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به چند نقش دریا در بخش گردشگری و اقتصادی، گفت: اولین نقش دریا تأمین غذاست و حمل و نقل و تامین وسایل زینتی از دریا صورت می‌گیرد ما به دنبال کشف دیگر نقش‌های دریا هستیم.

 

کولیوند با بیان اینکه هرساله با تعداد بسیار زیادی از غریق‌ها در دریا مواجه‌ایم ، اظهار کرد: امیدواریم مسئولان با کاهش ۵۰ درصدی غریق نسبت به سال های گذشته، بتوانند نقش مؤثری را ایفا کنند.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم یک نفر را از مرگ هم نجات دهیم، گویا بشریت را نجات داده‌ایم.

 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اعلام اینکه امسال ۳۰۰ دستگاه آمبولانس تحویل ما داده می شود و خرید ۱۰۰۰ دستگاه خودروی نجات را از طریق صلیب سرخ پیگیری کردیم و این خودرو می تواند ناوگان زمینی مارا تجهیز کند، گفت: امسال تجهیزات انفرادی و نجات، تأمین می‌شود و بیشتر بیمه جمعیت هلال احمر ما تأمین شده است.

منبع: ایسنا

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها