آخرین اخبار :
کد خبر : 42343 جمعه 18 فروردين 1402 سیاست

صادرات بیش از ۹۸۱ هزار تن کالا از مازندران به ۵۰ کشور جهان

ناظر گمرکات مازندران از صادرات بیش از ۹۸۱ هزار و ۲۶۱ تن کالا از مازندران در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

عسگر نیک نفس با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه نظارت گمرکات مازندران طی سال ۱۴۰۱ گفت: در این مدت بیش از ۹۸۱ هزار و ۲۶۱ تن انواع کالا به ارزش ۲۷۶ میلیون و ۴۹۲ هزار دلار از گمرکات استان مازندران صادر شده است.

وی با اشاره به نوع کالا‌های صادرشده شامل سیمان و مواد معدنی، فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، چوب و اشیا چوبی، کیوی و... از گمرکات مازندران افزود: این کالا‌ها از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۵۰ کشور جهان مانند عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات و... صادر شد.

ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر همچنین با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر، ساری و فریدونکنار گفت: پارسال بیش از ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۵۰۷ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده که ازنظر ارزشی ۳۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

نیک نفس تعداد کشور‌های طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران ۲۹ کشور اعلام و بیان کرد: عمده‌ترین این کشور‌ها ترکیه، امارات عربی متحده ، روسیه، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان  است که عمده‌ترین کالا‌های وارداتی نیز جو دامی، ذرت دامی، گندم، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، کک نفتی و چوب و تخته هستند.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به رشد درآمد از گمرکات مازندران گفت: طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ درآمد قطعی گمرکات مازندران با رشد ۱۶۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ از مرز ۱۶ هزار و ۶۰۳ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال گذشت.

نیک نفس در خصوص  خدمات گمرکی به مسافران ورودی و خروجی گفت: در سال ۱۴۰۱ به ۱۶ هزار و ۵۲۶ مسافر ورودی و ۱۶ هزار و ۲۵۰ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات گمرکی و تشریفات مسافری ارائه شده که نسبت به سال قبل مسافران ورودی ۳۶۲ درصد افزایش و مسافران خروجی ۳۳۸ درصد افزایش داشته است.

ناظر مازندران افزود: خدمات گمرکی به مسافران پرواز‌های خارجی از طریق فرودگاه دشت نازی ساری انجام شده است.

نیک نفس در تشریح اقدامات حوزه ترانزیت بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۹۲ میلیون و ۱۳۸ هزار دلار از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۸۰ درصد و ارزشی ۲۹۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.


ناظر گمرکات مازندران همچنین با بیان رشد ۲۴ درصدی ارزش تجارت خارجی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ از مبادله ۱ میلیارد و ۸۶۱ میلیون دلار کالا از گمرکات مازندران خبر داد.

عسگر نیک نفس ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر با اشاره به ارزش مبادلات کالا در گمرکات مازندران گفت: طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران بالغ بر ۳ میلیون و ۶۵۶ هزار تن بوده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها