آخرین اخبار :
کد خبر : 42342 جمعه 18 فروردين 1402 اقتصاد

افزایش دوبرابری صید ماهیان استخوانی از دریای خزر

فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر با افزایش دو برابری صید، امروز پایان یافت

فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر با افزایش دو برابری صید، امروز پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ پایان یافت.


مدیر کل شیلات مازندران گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی، امسال از دریای خزر صید شد که این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۸ درصد بیشتر است.


کریم زاده افزود: ارزش ریالی صید امسال ماهیان استخوانی دریای خزر ۶۴۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با پارسال ۲۱۰ درصد رشد داشته است.


وی تصریح کرد: ماهیان سفید (۴۶ درصد)، کفال (۵۰ درصد) و کپور (۴ درصد) بیشترین گونه‌های صید شده امسال از دریای خزر در سواحل مازندران بوده اند.


مدیر کل شیلات مازندران علت افزایش صید ۵۹ درصدی ماهی سفید در مقایسه با پارسال را رهاسازی سالیانه بیش از ۱۰۰ قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر دانست و افزود: این امر با مشارکت مرکز تکثیر ماهی شهید رجایی ساری و جامعه صیادی در شرکت‌های تعاونی پره مازندران ممکن شد.


کریم زاده با اشاره به اینکه پانزدهم فروردین ماه هرسال پایان فرصت شش ماهه صید ماهیان استخوانی از دریای خزر است مشارکت خوب جامعه صیادان در تولید و رها سازری بچه ماهیان سفید به دریای خزر را موجب تمدید دو روزه فصل صید اعلام کرد.


او تاکید کرد: فصل صید ماهیان استخوانی امروز در دریای خزر به پایان رسید و تا شش ماه آینده هرگونه صید ماهیان استخوانی از این دریا ممنوع بوده و پیگیرد قانونی دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها