آخرین اخبار :
کد خبر : 42337 چهارشنبه 16 فروردين 1402 محیط زیست و منابع طبیعی
فرماندار چالوس:

نریختن زباله در معابر عمومی به زبان مشترک و ملی تبدیل شود

فرماندار چالوس گفت: نریختن زباله در معابر و جاده باید به زبان مشترک و ملی تبدیل شود، این امر مهم مستلزم مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

علی قاسمی امروز در حاشیه رزمایش سراسری نهضت  پاکسازی محور کندوان از زباله که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان چالوس و سازمان‌های مردم نهاد در محور کندوان برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پاکسازی کل محورهای شهرستان به شهرداران چالوس، هچیرود، مرزن آباد و بخشداران منطقه اعلام شد، اظهار کرد: در امر پاکسازی، همه دهیاران، اعضای ستاد نوروزی و مدیران واحدهای پذیرایی بین راهی جاده چالوس مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه این زباله بازمانده پسماند مهمانان و مسافران در سفر به شمال در ایام نوروز است، افزود: جاده‌ای عاری از زباله یکی از مهم‌ترین اهداف این رزمایش است که مورد تاکید استاندار مازندران نیز قرار دارد.

 

قاسمی فرهنگ سازی جمع آوری زباله و نریختن زباله در جاده‌ها را از دیگر اهداف برشمرد و گفت: وقتی کسی به عنوان مسافر وارد شهرستان و استان دیگری می‌شود باید نسبت به نریختن زباله در سطح معابر و جاده اهتمام جدی داشته باشد.

فرماندار چالوس تصریح کرد: در همه نقاط شهرستان و جاده تا حد زیادی سطل زباله وجود دارد و اگر هم نبود می‌توان در داخل کیسه زباله آن‌را در مسیری که سطل زباله تعبیه شد انتقال دهند تا شاهد جاده‌ای ی نازیبا نباشیم.

این مسئول جمع آوری زباله و نریختن آن در معابر را یک تکلیف و مسئولیت همگانی عنوان کرد و ادامه داد: در سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای نسبت به جمع آوری زباله در کل شهرستان داریم و قرار است هر هفته به صورت مستمر این اقدام انجام شود.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در فرهنگ سازی و نریختن زباله در معابر و جاده، یادآور شد: دغدغه این موضوع و آگاهی بخشی باید از زبان رسانه گفته شود تا بازتاب بهتری داشته باشد.

فرماندار چالوس با تاکید براینکه ریختن زباله حق مهمان نیست، خاطرنشان کرد: مسافرانی که وارد شهرستان چالوس می‌شوند به طور قطع این دغدغه را داشته باشند که نسبت به ریختن زباله اقدام نکنند و این موضوع باید به یک فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود.

قاسمی گفت: دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها می‌توانند در کنار هم نسبت به چالوس عاری از زباله اقدام کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها