آخرین اخبار :
کد خبر : 42311 سه شنبه 8 فروردين 1402 حوادث

نزاع و درگیری در نوشهر یک قربانی گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از وقوع نزاع و درگیری دسته جمعی به دلیل اختلافات مالی و قتل مردی ۴۵ ساله در این درگیری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، اکبر درویشی با اعلام این خبر، اظهار کرد: ساعت ۱۴ روز شنبه ۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری دسته جمعی منجر به قتل در یکی از روستاهای حومه شهرستان نوشهر، تیم بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی، سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی‌ها و تحقیقات اولیه محلی از شاهدان عینی حادثه و استفاده از شگردهای خاص پلیسی دریافتند، افرادی به دلیل اختلافات مالی بین دو نفر از دوستانشان به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان با یکدیگر درگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، اظهار کرد: در این درگیری مردی ۴۵ ساله از طرفین دعوا بر اثر ضرب و جرح عمدی از حال رفته و حین انتقال به مرکز درمانی جان خود را از دست داد و به قتل رسید.

درویشی با اشاره به اینکه متهمان به نزاع و درگیری پس از وقوع قتل از صحنه متواری شدند، افزود: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ۴ متهم اصلی این پرونده شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

درویشی از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد و افزود: متهمان برای تحقیقات تکمیلی با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

اقدامات ایجابی پلیس در نوروز امسال

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات نوروزی این معاونت، اقدامات ایجابی پلیس را گامی موثر در راستای توسعه امنیت پایدار با تاکید بر رویکرد جامعه محوری پلیس برشمرد. 

سید جعفر ساداتی با اشاره به این مطلب به تشریح اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این معاونت در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان در راستای توسعه امنیت پایدار پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته برنامه‌ها و تمهیدات ویژه پلیس در حوزه فرهنگی و اجتماعی پیش‌بینی شده بود از برگزاری جلسات تعاملی با سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی در حوزه‌های مختلف خدماتی، امدادی، فرهنگی و رسانه‌ای به محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس برگزار شد.

سرهنگ ساداتی با اشاره به نقش اقدامات ایجابی در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی با هدف پیشگیری اجتماعی از جرایم و همچنین پیشگیری از وقوع حوادث و وقایع در حوزه ترافیکی از تولید و نشر محتوا به صورت گسترده در حوزه‌های مختلف با استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی خبر داد .

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه استفاده از زبان هنر در انتقال مفاهیم و پیام به‌عنوان یک اصل مهم و تاثیرگذار در تولیدات هنری این معاونت همواره مورد تاکید است، اظهار کرد: تولید محتوا در قالب موشن گرافی، فتوتیتر، کلیپ، نماهنگ، فیلم کوتاه با استفاده از ظرفیت درون و برون سازمانی از جمله اقدامات این معاونت در ایام تعطیلات نوروز بوده است .

ساداتی با اشاره به تعامل خوب و موثر این معاونت با صدا وسیمای مرکز مازندران و همچنین اصحاب رسانه استان، افزود: با تعامل خوبی که در این حوزه وجود دارد، ضمن پوشش رسانه‌ای اقدامات پلیس در حوزه برقراری نظم و امنیت ایام تعطیلات نوروز نسبت به اطلاع رسانی مستمر وضعیت محورهای مواصلاتی از لحاظ ترافیکی اقدام شد که نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی محورها و حوادث رانندگی داشته است.

کاهش یک درصدی کشته ناشی از تصادفات

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به ثبت بیش از ۲۰ میلیون تردد در سطح محورهای مواصلاتی درون و برون شهری استان از کاهش یک درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در سطح استان خبر داد.

سرهنگ ساداتی به اقدامات ویژه پلیس در حوزه مقابله با جرایم به ویژه سرقت در این ایام از سوی پلیس اشاره کرد و افزود: هر چند با تقویت گشت‌های انتظامی پلیس همواره اقدامات پیشگیرانه رادر دستور کار دارد اما لازم است شهروندان و مسافران با رعایت نکات ایمنی از اموال خود مراقبت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران اقدامات ایجابی پلیس را گامی موثر در راستای توسعه امنیت پایدار با تاکید بر رویکرد جامعه محوری پلیس برشمرد و افزود: بی شک مردم نقش مهمی در توسعه امنیت پایدار در جامعه دارند و باید سهم خود در امنیت را ایفا کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها