آخرین اخبار :
کد خبر : 42295 دوشنبه 29 اسفند 1401 سیاست
با پیگیری های مستمر سفارت ایران در پکن و استاندار مازندران، صورت گرفت:

عبور مازندران از اخذ تاییدیه مجوز صادرات به چین / صادرکنندگان مازندرانی خود را برای ورود به بازار چین آماده کنند

با پیگیری های مستمر سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و استاندار مازندران، مجوز صادرات مرکبات از ایران به چین اخذ شد و صادرکنندگان مازندرانی خود را برای ورود به این بازار هدف آماده کنند. ‎

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در ۲۶ مرداد ماه سال جاری در نشست تصویری با استاندار مازندران گفته بود که صادرکنندگان و کشاورزان مازندرانی با رعایت استانداردهای بسته‌بندی و توجه به کیفیت کالا برای صادرات مرکبات به کشور چین آماده شوند.

محمد کشاورز زاده افزود: با پیگیری های مستمر سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و استاندار مازندران، مجوز صادرات مرکبات از ایران به چین اخذ شد و صادرکنندگان مازندرانی خود را برای ورود به این بازار هدف آماده کنند.

وی خاطر نشان کرد: کشاورزان و صادرکنندگان مازندرانی به طور حتم استانداردهای لازم را برای صادرات مرکبات رعایت خواهند کرد و با تولید و فرآوری مرکبات با کیفیت گامی جدید در صادرات این محصولات به کشور چین اتفاق خواهد افتاد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین تصریح کرد: طرف ایرانی از هم اکنون کار را شروع کند، چرا که بازار اقلام مختلف مواد غذایی چین پذیرش کالاهای صادراتی ایران را دارد.

با این وصف مسوولان استان مازندران بعد از اخذ مجوز صادرات که دارای فرایند پیچیده اداری و بهداشتی بود زیرساخت ها را برای صادرات مرکبات مازندران آماده کردند و اولین محموله هم در روز گذشته صادر شد که به طور حتم با تداوم این مسیر حلاوت آن را تولید کنندگان و باغداران استان در سال های آینده خواهند چشید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها