آخرین اخبار :
کد خبر : 42291 یکشنبه 28 اسفند 1401 اجتماعی
معاون عمرانی استاندار مازندران:

حجم سفرهای نوروزی به مازندران ۱۱ درصد افزایش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، از افزایش حدود ۱۱ درصدی سفرهای نوروزی از سه جاده ارتباطی به شهرهای مختلف این استان در ۴ روز گذشته خبر داد.

"رضا علیخانی" عصریکشنبه در حاشیه بازدید از جاده ‌هراز در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: درحال حاضر حجم ترافیک در جاده‌های ارتباطی پایتخت "هراز، کندوان و سوادکوه" به مازندران پرحجم و دربرخی مسیرهای این جاده‌ها نیز ترافیک نیمه سنگین است.

وی افزود: خوشبختانه همه دستگاه‌های مسئول و اجرایی درامر سفرهای نوروزی شامل پلیس راه، هلال احمر، راهداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدماتی در آماده باش کامل و درجاده‌های مازندران برای استقبال از مسافران نوروزی حضور دارند.

معاون عمرانی استاندار مازندران، با اشاره به اینکه حجم بالای سفرها به این استان جاده‌ای است و سفرهای ریلی وهوایی در رده‌های بعدی قرار دارند، تصریح کرد: با توجه به کاهشی شدن بیماری کرونا در مقایسه با نوروز پارسال، پیش‌بینی می‌شود، حجم سفرها امسال در مناطق مختلف کشور به خصوص مازندران نیز بیشتر شود.

 ممنوعیت افزایش نرخ جابه‌جایی مسافر

علیخانی، با اشاره به اینکه هیچ‌گونه افزایشی در نرخ جابه‌جایی مسافر در سواری، اتوبوس، ریلی وهوایی وجود ندارد و ممنوع است، افزود: درحال حاضر بهای بلیط سواری، اتوبوس ودیگر خطوط جابه‌جایی مسافر مطابق به نرخ‌نامه سال۱۴۰۱ است وهر گونه افزایش خودسرانه قیمت‌ها ممنوع و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: مازندران از جمله استان‌هایی است که ظرفیت حمل ونقل جاده‌ای محدودی دارد، اما در مقابل با حجم بالای سفرها در طول سال مواجهه است.

شورای مشترک سه استان برای مدیریت ترافیک جاده‌ای

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارمازندران دربخش دیگری با اشاره به اینکه یکی از راه‌های سهولت درسفر، افزایش ایمنی، مدیریت جریان ترافیک است، به تشکیل شورای ترافیک میان سه استان مازندران، تهران و البرز اشاره کرد و گفت: این شورا در قالب یک تصمیم و فرماندهی واحد ترافیکی و سازماندهی دستگاه‌های مسئول برای خدمات رسانی در این بخش برای اعمال دستور واحد برای کنترل ترافیک درجاده‌های ارتباطی مشترک با سه استان عمل خواهد کرد.

علیخانی اضافه کرد: کنترل حمل ونقل و سیر جریان ترافیک توسط فرماندهی واحد این شورا مدیریت و هدایت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان با آماده باش کامل تجهیزاتی و نیروی انسانی در روند سهولت بخشی به تردد وسایل نقلیه عمومی انجام شده و با افزایش حجم سفر به مازندران، افزایش بار ترافیکی نیز پیش‌بینی می‌شد و به همین منظور از مدتها قبل استانداری مازندران در آمادگی کامل برای کنترل جاده‌ها در ایام تعطیلات نوروز به سر می‌برد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها