آخرین اخبار :
کد خبر : 42283 پنج شنبه 25 اسفند 1401 اقتصاد
عضو شورای شهر ساری:

مخالف تعدیل نیرو در شهرداری ساری هستیم

عضو شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر ساری با بیان اینکه شهرداری ساری باید ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰نیرو داشته باشد، اکنون بیش از ۵هزار نیرو دارد،‌ گفت: ساماندهی نیروها مطرح است اما تعدیل نیرو در شهرداری ساری منجر به تنش اجتماعی می‌شود؛ مخالف این موضوع هستیم.

سید حسن احمدی سقندیکلایی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در صحن شورای با رسانه‌ها تعامل مطلوبی جهت توسعه شهری دارم، اظهار کرد: اجازه نمی‌دهم برخی حواشی مرا از فعالیت اصلی در خدمت رسانی به شهروندان دور کند.

وی افزود: تصویت ۲هزار و ۷۸۲میلیارد تومانی بودجه شهرداری ساری در شورای اسلامی طبق قانون تصویب شده است.

احمدی سقندیکلایی با اشاره به اینکه در شهرداری مشکل اقتصادی و مازاد نیرو وجود دارد، گفت: تقاضای مسکن در شهر حدود ۱۰تا۱۵سال آینده کاهش می‌یابد و درآمد شهرداری نیز به این واسطه کم می‌شود از این‌رو باید ظرفیت‌های شهرداری افزایش یابد تا نیاز این نهاد خدمات رسان به تراکم فروشی کم شود.

وی با بیان اینکه کاهش وابستگی به تراکم فروشی در شهرداری به طور جدی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: یک‌هزار میلیارد تومان از بودجه تصویب شده برای سال آینده به بخش سرمایه گذاری اختصاص دارد برای تحقق این مهم باید وام دریافت شود که دریافت وام نیازمند تضامین معتبر است درصورتی که تضامین معتبر شهرداری ساری اکنون در اختیار تامین اجتماعی قرار دارد و تا سندها آزاد نشود نمی‌توان به این اسناد برای تضمین دریافت وام امیدوار بود.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با اعلام اینکه به دنبال عوارض بهره برداری هستیم، گفت: پرداخت حقوق در شهرداری ساری به ویژه به بخش نیروهای شرکتی اکنون به روز شده است.

وی افزود: انضباط مالی نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است اما با وضع ایده‌آل فاصله داریم که شورا به این وضع پرداختی‌ها و رسیدن به انضباط مالی در شهرداری ساری دغدغه دارد.

پیشگیری از مشکلات در پرداخت حقوق

احمدی سقندیکلایی با بیان اینکه رسیدن به انضباط مالی نیازمند دست یابی به شفافیت پرونده بدهی‌های شهرداری ساری است، خاطرنشان کرد:‌ با این حال برای تامین حقوق پرسنل در آینده نیز دچار چالش هستیم که تلاش داریم حقوق فروردین و اردیبهشت کارکنان شهرداری ساری با مشکل مواجه نشود.

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه زباله سوز

وی با بیان اینکه بیش از ۹۲درصد در بخش ابنیه نیروگاه زباله سوز ساری و ۹۰درصد نیز در بخش تجهیزات پیشرفت داشتیم، افزود: این نیروگاه بعد از قبول تعهد بسیج سازندگی سپاه کربلا در ریل پیشرفت قرار گرفته است. 

احمدی با بیان اینکه امید است به زودی شاهد به بهره برداری رسیدن نیروگاه زباله سوز ساری باشیم، گفت: ماهیانه نزدیک به هفت میلیارد تومان هزینه زباله ساری می‌شود که افتتاح نیروگاه زباله سوز، کاهش هزینه‌ها برای شهرداری را همراه دارد.

وی با بیان اینکه روزانه در ساری ۲۵۰تن زباله تولید می‌شود، ‌افزود: به دنبال این هستیم که با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا این حجم زباله را کاهش دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه بعد از افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری، روزانه ۴۵۰تن زباله به نیروگاه تغذیه می‌شود، اظهار کرد: برای تحقق این امر باید از زباله‌های سایر شهرهای همجوار استفاده شود؛ راه اندازی این نیروگاه درآمدی برای شهرداری ساری رقم می‌زند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها