آخرین اخبار :
کد خبر : 42264 جمعه 19 اسفند 1401 محیط زیست و منابع طبیعی

توزیع بیش از سه میلیون اصله نهال در مازندران

بیش از سه میلیون اصله نهال در مازندران توزیع شد تا هفته منابع طبیعی و روز درختکاری غرس شود.

مدیرکل منابع طبیعی، مراتع و آبخیزداری مازندران - ساری، از توزیع سه میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال بین مردم این استان برای غرس در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خبر داد.

 سید علی علوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته ساری افزود: در راستای توسعه طرح‌های زراعت چوب و توسعه فضای سبز، نهال‌های جنگلی اعم از پهن برگ و سوزنی برگ در سه منطقه ارتفاعی پایین بند، میان بند و بالا بند در هفت نهالستان حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری تولید و بین مردم توزیع شد.

وی گفت: در حال حاضر سه نهالستان کلوده شهرستان آمل، لاجیم شهرستان سوادکوه و زاغمرز شهرستان بهشهر در قالب خرید خدمات و نهالستان‌های چمستان شهرستان نور، پچت و چلمردی و ونمک شهرستان نکا در قالب قرارداد‌های مشارکتی مدیریت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران همچنین گفت: ۹۰ درصد اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی این اداره کل حدنگاری و دارای سند تک برگ به نام جمهوری اسلامی ایران شده است.

علوی خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۱۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری تاکنون در سامانه کاداستر سازمان ثبت تثبیت شد.

وی افزود: تاکنون هزار و ۶۸۹ فقره سند تک برگ به مساحت حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۱۳ هکتار از اراضی ملی  به نام جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان متبوع صادرشد.

مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی به مرکزیت ساری و نوشهر دارد.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر با وسعت بیش از ۶۲۲ هزار هکتار بیش از ۲۷ درصد از مساحت استان مازندران را در بر دارد و در دامنه شمالی البرز مرکزی و در غرب استان واقع شده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها