آخرین اخبار :
کد خبر : 42250 سه شنبه 16 اسفند 1401 ورزش

حضور قطعی استقلال و نساجی/ کدام باشگاه‌های ایرانی به آسیا می‌روند؟

فدراسیون فوتبال تکلیف حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را مشخص کرد.


به گزارش ایسنا، با تغییر تقویم لیگ قهرمانان آسیا از سوی AFC و برگزاری این مسابقات در سال ۲۰۲۳ - ۲۰۲۴، فدراسیون فوتبال حالا اعلام کرد که تیم‌های ایرانی چطور برای حضور در این مسابقات انتخاب خواهند شد.

.

اگر سهمیه ایران 2+2 شود

بر این اساس در صورتی سهیمه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ باشد، قهرمان لیگ برتر در فصل ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و قهرمان لیگ برتر در فصل ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت و قهرمان جام حذفی فصل ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در پلی آف این مسابقات شرکت خواهد کرد.

این مساله به این معنی است که استقلال سهمیه مستقیم و نساجی سهمیه پلی‌آف را به دست آورده‌اند و دو سهمیه دیگر از دل بازی‌های این فصل انتخاب می‌شود.

اگر سهمیه ایران 3+1 شود

با این حال اگر سهیه ایران ۳ + ۱ باشد، قهرمان لیگ برتر در فصل ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و قهرمان لیگ برتر در فصل ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و قهرمان جام حذفی در فصل ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به صورت مستقیم در این مسابقات حاضر خواهند بود و قهرمان جام حذفی در فصل ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در مرحله پلی آف شرکت خواهد کرد.

در این صورت استقلال و نساجی و قهرمان فصل جاری لیگ برتر سهمیه قطعی لیگ قهرمانان آسیا را به دست می‌آورند و فقط قهرمان جام حذفی سال جاری راهی پلی‌آف می‌شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها