آخرین اخبار :
کد خبر : 42221 شنبه 6 اسفند 1401 دولت و ادارات

شناسایی ۱۲۰۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران

معاون راهداری مازندران از شناسایی ۱۲۰۷ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان خبر داد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از شناسایی ۱۲۰۷ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های این استان توسط راهداران در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

محسن محمدنژاد گفت: در این مدت ۴۱۱ مورد ثبت صدور مجوز جهت احداث، ۱۰۲۸ مورد اخطار و ۱۰۱۷ مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و ساز‌ها اعمال قانون شد.

او افزود: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

محمدنژاد با بیان این که اگر مانع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های استان نشویم، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، اظهار داشت: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و افزود: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها