آخرین اخبار :
کد خبر : 42216 پنج شنبه 4 اسفند 1401 اجتماعی

مازندران با پاکسازی جاده‌های بین شهری به استقبال مسافران نوروزی رفت

معاون عمرانی استاندار مازندران، از تدوین برنامه‌های جامع در راستای پاکسازی جاده‌های بین شهری و ارتباطی این استان درآستانه بهارطبیعت واستقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

رضا علیخانی امروز در حاشیه اجرای طرح پاکسازی زباله در جاده ارتباطی آمل به محمودآباد به خبرنگار ایسنا گفت: در اجرای این طرح، شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی همه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران روستاها ابلاغ شده است.

وی، محور برنامه‌های نوروزی و ابلاغی به شهرستان‌ها را در سه حوزه اعلام و در تشریح این حوزه‌ها، گفت: در حوزه حمل ونقل عمومی درون شهری برای جلوگیری از اذحام و ترافیک جاده‌ای برای آسان شدن در ترددها و فراهم کردن پارکینگ خودروها برای مسافران واستفاده بهینه از کاربری‌های شهری و برپایی بازارچه های خرید وفروش عیدانه اعلام کرد.

معاون عمرانی استاندارمازندران با اشاره به اینکه محور دیگر ابلاغی برای آماده سازی شهرها برای نوروز۱۴۰۲ گفت: در حوزه سیما و منظر شهری، با رنگ آمیزی جدول‌ها، نرده‌ها، پل‌ها، نور پردازی و زیبایی آرایی شهری، المان‌های نوروزی، ایجاد اسکان موقت برای مسافران  و همچنین تمهیدات ویژه برای شرایط نابهنگام در برون حوادث پیش‌بینی نشده است.

علیخانی در خصوص محور سوم این ابلاغیه نیز افزود: جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد و بلاصاحب است که انتظار می‌رود درهفته‌های پایانی اسفند، این حیوانات از منظر عمومی و شهری جمع آوری و به مکان‌های نگهداری انتقال داده شود.

 عملکرد مدیران در اجرای طرح زیباسازی مازندران

معاون عمرانی استاندارمازندران با اشاره به اینکه در اجرای طرح پاکسازی زباله در جاده‌ها و مسیرهای بین شهری، عملکرد فرمانداران، شهرداران، بخشداران و حتی دهیاران مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: البته در این ابلاغیه زمان برای فرمانداران، شهرداران، راهداری، بخشدران و دهیاران مبنی بر پاکسازی معابر تعیین شده تا از همه امکانات دولتی و بخش خصوصی بکارگیری و منظرعمومی شهری و بیرون شهری زیباسازی و پاکسازی شود.

علیخانی همچنین، نسبت به وجود بساط تولیدات و تجهیزات برخی واحدهای تولیدی درمسیرجاده‌ها، نسبت به جمع‌آوری این وسایل تذکر داد و افزود: فرمانداران و بخشداران به مالکان این مراکز تذکر بدهند تا در راستای پوشش نمای محل جمع‌آوری از دید انظار عمومی اقدام کنند و از دپوی اقلام جلوی کارگاه خودداری کنند.

وی همچنین، وجود نخاله‌های رها شده در حاشیه جاده‌ها را نیازمند تسطیع و یا جمع‌آوری و حمل دانست و افزود: به اصناف تذکر داده شود تا واحدهای تولیدی و خدماتی بین مسیرها از ریختن زباله و نخاله در حریم جاده خودداری کنند.

او با بیان اینکه تمامی ادوات و تجهیزات، راهداری، شهرداری و دهیاری‌ها باید برای اجرای طرح به‌کار گرفته شود، گفت: برای اجرای صحیح طرح، شهرداران، بخشداران و راهداری هم‌پوشانی داشته باشند و مناطقی که ادوات کم دارند، در اختیار قرار بدهند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها