آخرین اخبار :
کد خبر : 41193 چهارشنبه 26 بهمن 1401 علم و فناوري
مشاور رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه نوشیروانی و پژوهشگاه وزارت نیرو

مشاور رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه حلقه مفقوده است، گفت: تفاهم‎نامه همکاری بین دانشگاه نوشیروانی بابل و پژوهشگاه وزارت نیرو برای افزایش مهارت آموزی دانشجویان این دانشگاه منعقد شد.

امینی در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در راستای ایجاد انگیزه و امید به آینده در جوانان مهارت آموزی را در دانشگاه نوشیروانی در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: در شهرستان بابل ۳۰۰ مرکز صنعتی وجود ‌دارد که با رایزنی‌های انجام شده درصدد هستیم تا دانشجویان را به صورت کارآموز روانه این مراکز صنعتی کنیم تا هم آموزش آنها صرف تئوری نباشد و هم امید به آینده در دانشجویان تقویت شود.

امینی با اشاره به اینکه تحلیلی که از اغتشاشات اخیر داشتیم مسئله را ریشه‌یابی و درصدد حل آن هستیم، تصریح کرد: کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد برای بیان نظرات، رفع شبهات و سوالاتی که در حوزه‎‌های مختلف ذهن دانشجویان را دچار دوگانگی کرده در دانشگاه راه اندازی شد تا بتوانند پاسخ سوالات را در فضایی امن بدون دغدغه دریافت کنند.

مشاوررئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه نوشیروانی بابل و مراکز پژوهشگاه وزارت نیرو خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم‌نامه اعضاء هیات علمی و دانشجویان قادرند از این فضای پژوهشی که تاکنون مغفول مانده به نحو احسن استفاده کنند همچنین پروژه‌های چالشی را به سمت دانشگاه سوق دهیم وبا استفاده از ظرفیت دانشجویان مانع مهاجرت آنها شویم.

مشاور رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده است، یادآور شد: امیدواریم بارفع این مشکل از ظرفیت دانشجویان در داخل کشور استفاده شود تا مجبور به مهاجرت نشوند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از عقد چند تفاهم‌نامه کاربردی در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: استفاده دانشجویان از فضای مناسب و مرتبط به‎ جای مکان‌های ساده برای کارآموزی، بازدیدهای علمی در راستای جهاد تبیین، توجه به پروژه‌های فنی، مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به‌جای آنکه دانشجویان به دنبال سوالات بی‌اساس باشند، به دنبال چالش‌های کشوری بروند از محوری‌ترین مفاد این تفاهم نامه‌ها است.

امینی همچنین از برگزاری نمایشگاه بزرگی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در راستای جهاد تبیین خبر داد و گفت: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ شرکت به نام دستاوردهای علمی خود رابه نمایش می‌گذارند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها