آخرین اخبار :
کد خبر : 41191 سه شنبه 25 بهمن 1401 کشاورزی
فرماندار قائم‌شهر:

۷۰ درصد آب بندان‌های قائم‌شهر پرشده است

مازندران فرماندار شهرستان قائم‌شهر به وجود ۷۹ قطعه آب بندان دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: ظرفیت ۷۰ درصد این آب بندان‌ها آبگیری و پر شده است.

جواد مولایی قرا دیشب در جلسه کارگروه آب، خاک و کشاورزی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد ظرفیت آب بندان‌ها را ۱۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه باید میزان مصرف را مدیریت کنیم تا با کمبود آب مواجه نشویم، گفت: تمام تلاش ما حرکت بسمتی باشد که بتوان چندین لیتر آب بیشتر به سدها و چاه‌ها اضافه کرد.

فرماندار شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه سوخت شخم و شیار به مالکان ادوات کشاورزی مستقیما تحویل داده می‌شود بنابراین از کشاورزان خواست تا نسبت به این امر اقدام کنند.

وی اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا دی ماه امسال ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر نفت و گاز بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در این جلسه با اعلام اینکه سطح زیرکشت برنج این شهرستان ۸ هزار و ۶۸۹ هکتار است، گفت: بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار شالیزار معادل ۶۶ درصد به صورت محلی و ۲ هزار و ۹۸۰ هکتار هم به صورت پرمحصول کشت شده است.

درویش‌نیا افزود: امسال ۵۹ هزار و ۸۸ تن شلتوک در شهرستان قائم‌شهر تولید شده است.

وی گفت: در دو مرحله طرح مبارزه بیولوژیک در ۸۰۰ هکتار از شالیزارهای کشاورزی این شهرستان انجام شده است.

مدیرجهاد کشاورزی قائم‌شهر با اعلام اینکه ۴۰ درصد از آب کشاورزی از طریق آب بندان‌ها و سردهنه‌ها تامین می‌شود، گفت: همچنین ۶۰ درصد از طریق چاه‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها