آخرین اخبار :
کد خبر : 41189 دوشنبه 24 بهمن 1401 صنعت
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان:

هر ۸ سال نیازمند نصب نیروگاهی با ظرفیت نیروگاه شهید سلیمی نکا هستیم

مازندران مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، گفت: برای تأمین برق پایدار در استان‌های مازندران و گلستان با توجه به رشد بار در این استان‌ها هر ۸ سال نیازمند نصب نیروگاهی با ظرفیت نیروگاه شهید سلیمی نکا هستیم.

کوروش موسوی تاکامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بخش تولید و انتقال برق در استان‌های مازندران و گلستان نیازمند اجرای پروژه‌های بزرگی در راستای تأمین برق مطمئن و پایدار هستیم.

 وی اظهار کرد: در بخش توزیع هم استان‌های مازندران و گلستان از شرایط خوبی برخوردار نیستند که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی و هدایت مسئولان ذی‌ربط به اهداف تعیین‌شده دست‌یابیم.

موسوی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با ۱۵۷ایستگاه انتقال فوق توزیع نصب‌شده با ظرفیت حدود ۱۸ هزار و ۵۷۵ مگا ولت‌آمپر و ۶ هزار کیلومتر مدار خط در بین ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای کشور رتبه هفتم را ازلحاظ حجم شبکه و رتبه سوم ازنظر تعداد مشترکان به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه ۳ میلیون مشترک در استان‌های مازندران و گلستان مستقر هستند که بالغ‌بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آن‌ها در استان مازندران هستند، افزود: شبکه پیچیده و درهم تنیده انتقال فوق توزیع مازندران و گلستان به‌گونه‌ای است که با کشور ترکمنستان ارتباط الکتریکی داشته و در همین راستا با استان‌های خراسان، سمنان، گیلان و تهران تبادل بار دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه مصرف بار در طول هرسال به‌صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است، افزود: در حال حاضر رشد بار شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان بالغ‌بر ۵ درصد است که این عدد در شرایط پساتحریم به بالای ۹ درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۵ نیاز مصرف انرژی برق استان‌های مازندران و گلستان به ۶ هزار مگاوات برسد که این امر نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای تأمین انرژی مورد نیاز این استان‌ها است.

موسوی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم هر ۴ سال، هزار مگاوات به مصرف استان‌های مازندران و گلستان افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: با این مدل مصرف، انرژی برق موردنیاز استان‌های مازندران و گلستان در پایان دولت سیزدهم به ۷ هزار مگاوات خواهد رسید.

وی افزود: بعد از استان هرمزگان، شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در بین ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای کشور بالاترین نرخ رشد بار سالانه کشور را دارد ازاین‌رو نیازمند گسترش زیرساخت‌های صنعت برق در استان هستیم.

این مسئول یادآور شد: استان‌های مازندران و گلستان حدود ۸ درصد از کل بار کشور را مصرف می‌کنند این در حالی است که شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان ۷ درصد تعداد مشترکان کشور را در خود جای‌داده است، ازاین‌رو باید با فرهنگ‌سازی و دعوت مشترکان به مصرف بهینه انرژی، آنان را تشویق به مدیریت مصرف برق‌ نماییم.

وی مقدار نامی نیروگاه‌های نصب‌شده در مازندران و گلستان را ۴ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: به دلیل شرایط اقلیمی (دما و رطوبت) عملاً نمی‌توانیم بیش از ۳ هزار مگاوات برق تولید کنیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها