آخرین اخبار :
کد خبر : 41179 چهارشنبه 19 بهمن 1401 محیط زیست و منابع طبیعی
در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

دومین کلینیک حیات وحش مازندران در چالوس به بهره‌برداری رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، گفت: اداره کل محیط زیست مازندران دو کلینیک حیات وحش برای شرق و غرب استان در نظر گرفت که دومین مرکز درمانی به مناسبت دهه مبارک فجر در چالوس به بهره‌برداری رسید.

عطاءالله کاویان امروز در آئین افتتاح کلینیک حیات وحش غرب مازندران واقع در چالوس با بیان اینکه اهتمام سازمان‌ محیط زیست بر خانه‌های محیط زیست به عنوان مکانی جهت مراجعه و بیان مسائل و مشکلات  مردم است، اظهار کرد: مردمی کردن محیط زیست از اهداف سازمان حفاظت و محیط زیست است.

وی با اشاره به افتتاح خانه محیط زیست در چالوس، گفت: امروز پنجمین خانه محیط زیست استان در چالوس و دومین خانه محیط زیست غرب استان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه تا ۶ ماه قبل هیچ کلینیک حیات درمانی در استان مازندران فعال نبوده است، تصریح کرد: بسیاری از حیات وحش ما به خاطر تعارضات جوامع انسانی آسیب دیدند و کلینیک حیات وحش در واقع جایی برای تیمار حیات وحش است.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اتفاق ناگواری که برای پلنگ در مازندران افتاد، افزود: این حادثه تهدیدی بود که تبدیل به فرصت شد و کمک کردند که ما کلینیک درمان حیات وحش را در غرب مازندران به بهره برداری برسانیم.

کاویان خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست برای ایجاد کلینیک حیات وحش در شرق و غرب مازندران بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه کرد.

وی با بیان اینکه اداره چالوس یکی از شهرستان‌ها با بیشترین تعاملات در حوزه اداری دارد، یادآور شد: از این شهرستان پیگیری‌های زیادی از سوی فرماندار و سایر مسئولان انجام می‌شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران، از دو رودخانه چالوس و سردابرود به عنوان رودخانه‌های حفاظت شده استان نام برد و ادامه داد: در مجموع پنج رودخانه حفاظت شده در کشور وجود دارد که سه رودخانه از جمله هراز در استان مازندران است که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول افزود: این دو رودخانه محل تولید و زیست‌گاه گونه ماهی قزل آلای خال قرمز است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها