آخرین اخبار :
کد خبر : 41177 سه شنبه 18 بهمن 1401 دولت و ادارات
استاندار مازندران، عنوان کرد:

بهره برداری از ۱۵ طرح حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر در مازندران / ساخت بزرگترین شهر سلامت کشور در غرب استان پیگیری می شود

استاندار با اعلام این که ۱۵ طرح حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر در مازندران بهره برداری می شود، گفت: ساخت بزرگترین شهر سلامت کشور در غرب استان در دست پیگیری است. ‎

سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی در ساری با عنوان اینکه راه اندازی گردشگری سلامت و تحت پوشش قرار گرفتن میلیون ها شهروند در حوزه درمانی از جمله دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی در استان است، خاطرنشان کرد: سرانه تخت بیمارستان در مازندران در قبل از انقلاب اسلامی ۴۲صدم درصد بود که این رقم اکنون به ۱.۶ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۴۵ هزار تخت بیمارستانی و ۳۲۵ تخت دیالیز در استان وجود دارد که تمام این امکانات بهداشتی به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد و باید دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت برای اقشار مردم تبیین شود.

وی گفت: توسعه متوازن در تمام حوزه ها، مهم ترین اولویت مسوولان اجرایی استان است و بهداشت و درمان برای تحقق این امر نقش غیر قابل انکاری دارد.

این مسئول اضافه کرد: باید شهرهای سلامت در مازندران ایجاد شود چراکه بهترین مراکز درمانی و طبیعت بکر را در استان داریم و با نگاه جدی به بهداشت و درمان می توانیم هزاران اشتغال ایجاد کنیم.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار در کنار ارایه خدمات به شهروندان از درگاه توسعه بهداشتی باید توجه کنیم و بسیار ناراحت کننده بوده که طرح بیمارستانی در مرکز استان متوقف شده بود که با اولویت بندی برای تامین منابع مالی بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی اقدام شد.

استاندار مازندران تصریح کرد: برای تامین این منابع مالی تلاش قابل توجهی در ماه های گذشته شد و با تهاتر نفت که کم سابقه است توانستیم آغاز گام های ۲ و ۳ ساخت بیمارستان ماهفروجک ساری را آغاز کنیم.

وی بیان کرد: از رییس جمهور که موافقت خود را در بحث تکمیل بیمارستان ماهفروجک از طریق تهاتر نفت اعلام کردند و بعد از آن معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت که دستورات را لازم ارایه دادند، نهایت قدردانی را داریم.

حسینی پور اضافه کرد: همه مسوولان ملی و استانی در ماه های گذشته تلاش کردند تا این طرح عمرانی حداکثر سه سال آینده برای مردم استان به بهره برداری برسد و اصل این جلسه آن است که طعم شیرین برای مردم زمانی خواهد بود که چراغ این بیمارستان روشن شود.

رییس شورای اداری استان مازندران گفت: بزرگترین شهر سلامت کشور در غرب مازندران کلنگ زنی خواهد شد و منابع مالی آن با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی و تخصیص زمین در دست پیگیری است.

سید محمود حسینی پور گفت: باید اراده ما همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس، وطن و سلامت باشد و مسوولان باید تا پای جان برای مردم کار کنند و ارایه خدمت به مردم وظیفه ذاتی کارکنان دولت است.

وی بیان کرد: در دهه مبارک فجر امسال ۱۵ طرح بهداشتی مازندران در نقاط مختلف استان با ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و از علوم پزشکی مازندران می خواهم که نسبت به توسعه مراکز درمانی در مناطق روستایی استان باجدیت ورود کند چراکه مردم از این دولت در این ارتباط توقع دارند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها