آخرین اخبار :
کد خبر : 41169 یکشنبه 16 بهمن 1401 محیط زیست و منابع طبیعی
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- ساری:

قانون در تعقیب قاچاقچیان مسلح منابع طبیعی بهشهر است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- ساری، گفت: با حمله قاچاقچیان چوب در بهشهر خسارت جانی به نیروهای حفاظت وارد نشد اما همکاران بلافاصله مراتب را به نیروی انتظامی گزارش کردند و با دستور دادستان موضوع مورد پیگیری و شناسایی عاملان حادثه قرار گرفته است.

مجید ذکریایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برخورد مسلحانه قاچاقچیان چوب در جنگل و مراتع بهشهر با ماموران منابع طبیعی که شب گذشته اتفاق افتاد، اظهار کرد: با توجه به ماموریت‌های یگان حفاظت در راستای گشت و مراقبت از اراضی جنگلی، نیروهای یگان حفاظت به صورت شبانه‌روزی اقدام به وظایف محوله در عرصه‌های منابع طبیعی می‌کنند.

وی با اعلام اینکه در همین ارتباط همکاران ما در منطقه جنگلی کشیرخیل حوزه منطقه خلیل‌شهر شهرستان بهشهر در ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته ۱۵ بهمن‌ماه، هنگام گشت‌زنی توسط فرد یا افرادی متخلف با اسلحه شکاری مورد حمله قرار گرفتند، افزود: این حمله از پشت سر و در تاریکی شب همراه با شلیک اسلحه بود که در اثر آن بخشی از درب و شیشه عقب خودروی حفاظت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و آسیب دید.

حمله مسلحانه قاچاقچیان چوب خسارت جانی نداشت

ذکریایی خاطرنشان کرد: با حمله قاچاقچیان چوب در بهشهر خسارت جانی به نیروهای حفاظت وارد نشد و همکاران بلافاصله مراتب را به نیروی انتظامی گزارش کردند و با دستور دادستان موضوع مورد پیگیری و شناسایی عاملان حادثه قرار گرفته است.

وی افزود: از آنجا که نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به شکل شرکتی و قراردادی مشغول به فعالیت هستند و بر این اساس بسیاری از این افراد ضابط نبوده و مجهز به سلاح نیستند.

 

حافظان منابع طبیعی مجهز به سلاح می‌شوند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران-ساری، اظهار کرد: برنامه داریم پس از مراحل اداری و اتمام آموزش این افراد بتوانیم کارت ضابط برای آنان صادر و مجهز به سلاح کنیم.

این مسئول با بیان اینکه این دومین حادثه تهدید و حمله به ماموران یگان حفاظت در این منطقه طی ماه‌های اخیر بوده است، گفت: از دستگاه‌های قضایی و امنیتی انتظار برخورد مناسب و جریمه بازدارنده برای متخلفان و عاملان داریم تا امنیت نیروها نیز تامین شود.

ذکریایی با اشاره به اینکه ساعات کار قاچاقچیان چوب و متصرفان به منابع طبیعی بعد از ساعات اداری و یا روزهای تعطیل و عمدتا در هنگام شب است، متذکر شد: اگر حمایت لازم از نیروهای حفاظت توسط دستگاه قضایی یا نیروهای امنیتی و انتظامی نباشد، انگیزه کافی نیروهای گشت حفاظت برای مقابله با متخلفان کاهش خواهد یافت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها