آخرین اخبار :
کد خبر : 41167 یکشنبه 16 بهمن 1401 دولت و ادارات
مدیرعامل شرکت آبفای مازندران خبرداد

افتتاح۲۶ طرح در بخش آب و فاضلاب مازندران به مناسبت دهه فجر

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران، گفت: به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۶ پروژه در بخش آب و فاضلاب مازندران با اعتباری بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان در حوزه آب و ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه فاضلاب هزینه و به بهره‌برداری رسید.

بهزاد برارزاده امروز در آئین اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر نوشهر با بیان اینکه در دهه‌ی فجر امسال ۲۷۵ میلیارد تومان در حوزه آب و ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز در حوزه فاضلاب، ۲۶ پروژه به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: نگاه جدیدی به حوزه آب از سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ آغاز شده است و تحول خوبی در این حوزه از سوی وزیر نیرو و استاندار مازندران ایجاد شد.

وی افزود: عقب ماندگی‌هایی در حوزه‌های نوشهر و چالوس در قالب یک پکیج وجود داشت که به واسطه پیگیری فرماندار، همراهی شهردار و اعضای شورای شهر نوشهر بخشی از مشکلات برطرف شد.

وی با بیان اینکه دو کار در حوزه نوشهر و چالوس در جهت رفع مشکلات انجام شد، تصریح کرد: ظرفیت تصفیه‌خانه نوشهر جوابگوی شرایط بحران را نداشت به همین دلیل ظرفیت آن در فاز نخست از ۱۰ هزار متر مکعب به ۱۲ هزار متر مکعب ارتقا یافت.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات در جهت اجرای پروژه تصفیه‌خانه نوشهر و چالوس، گفت: در این راستا با استفاده از ماده ۵۶ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک برای ادامه این پروژه اقدام شد که در مراحل نهایی قرار دارد.

برارزاده ادامه داد: در صورتی که تصفیه‌خانه باشد اما شبکه مناسب وجود نداشته باشد نمی‌توان انتظار خدمات شایسته به مردم را داشت بنابراین در چند جبهه ایجاد شبکه در حال انجام است و امروز پنج هزار از شبکه‌ای که می‌تواند به یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از جمعیت شهر خدمات دهد در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد جدید با پیمانکار وهمچنین اقداماتی در شهرک نیرنگ نوشهر نیز در حال انجام است که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، پروژه اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر نوشهر در جهت ارتقا سطح بهداشت عمومی حفظ منابع آبی و محیط زیست به بهره برداری رسید که در این پروژه شبکه اصلی و فرعی به طول ۵۰۰۰ متر به قطر ۲۰۰ میلیمتر با احداث ۱۳۴ عدد منهول در نوشهر اجرایی شد. در این پروژه نصب انشعاب به تعداد ۲۰۰ فقره و با اعتبار ۶۵ هزار میلیون ریال و با جمعیت برخوردار  ۱۱۰۰ نفر انجام شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها