آخرین اخبار :
کد خبر : 41158 پنج شنبه 13 بهمن 1401 اقتصاد
یک کارآفرین در مازندران:

قطع برق و گاز در مازندران حمایت از تولید نیست

این کارآفرین با بیان اینکه قطع کردن برق و گاز حمایت از تولید نیست، گفت: وجود مسائل این چنینی مانع از حضور سرمایه‌گذاران در استان مازندران می‌شود و همچنین بلاتکلیفی در واگذاری زمین به سرمایه گذاران یک مشکل اساسی است.

ابوالقاسم مدانلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تورم بالا، تحریم و قطع شدن ارتباطات فرامرزی سبب توقف روند سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته شده است.

وی افزود: شهرستان جویبار ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت گردشگری دارد که می‌تواند نقش مهمی در سرمایه گذاری استان مازندران داشته باشد.

این کارآفرین با بیان اینکه قطع کردن برق و گاز حمایت از تولید نیست، اظهار کرد: وجود مسائل این چنینی مانع از حضور سرمایه‌گذاران در  استان مازندران می‌شود و همچنین بلاتکلیفی در واگذاری زمین به سرمایه گذاران یک مشکل اساسی است.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: لازم است متذکر شویم دستگاه‌های اجرایی باید از بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی حمایت کنند چرا که دو سال به‌دلیل پرداخت نشدن مطالبات دولتی نتوانستیم به‌ صورت کامل فعالیت کنیم و تنها با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت داشتیم.

مدانلو اظهار کرد :هرچند از بانک‌های استان مازندران تشکر می‌کنیم که دست ما را گرفتند و بی اخلاقی است بگوییم بانک‌های مازندران از بخش تولید حمایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳ میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف داشتیم و کمبود نیروی انسانی در استان مازندران یک معضل جدی برای ما محسوب می‌شود، گفت: به‌عنوان نخستین واحد تولیدی در شهرستان جویبار کارگاه آموزشی را جهت جذب نیروی انسانی ماهر ایجاد کردیم اما کماکان کمبود نیروی انسانی بزرگ‌ترین چالش ما است.  

به گفته این کارآفرین کاهش جمعیت که ناشی از کم شدن زاد و ولد است مازندران را به سمت پیری برده و این مهم باعث کم شدن نیروی کار در استان شده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها