آخرین اخبار :
کد خبر : 41157 پنج شنبه 13 بهمن 1401 اقتصاد
در دومین روز از دهه‌ی مبارک فجر

کلنگ بزرگ‌ترین کارخانه تولید کیت آزمایشگاهی خاورمیانه در نوشهر به زمین زده شد

در دومین روز از دهه‌ی مبارک فجر، کلنگ بزرگ‌ترین کارخانه تولید کیت و دستگاه آزمایشگاهی خاورمیانه با سرمایه گذاری اولیه ۷۰۰ میلیارد تومانی و با اشتغال‌زایی ۱۳۰۰ نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم در بندر نوشهر به زمین زده شد.

مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان در خصوص این پروژه بزرگ و فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: در زمان بروز بیماری کرونا و همه‌گیر شدن آن و نبود زیرساخت‌های لازم در کشور تولید محصولات تشخیصی به ذهن ما خطور کرد تا در این بخش به خودکفایی برسیم.

محمد صالحی افزود: پیش از این پروژه، حدود ۹۹ درصد محصولات تشخیصی وارداتی بوده است و با پاندمی کرونا تامین این محصولات قطع شد.

وی با بیان اینکه سهام‌داران شرکت به فکر تولید کیت‌های آزمایشگاهی برای نخستین بار در کشور افتادند، تصریح کرد: این شرکت در حال حاضر دارای ۱۵۰ نیروی مستقیم  فعال در تهران دارد همچنین حدود یک‌هزار فعالیت شغلی غیر مرتبط را در سطح کشور و اشتغالزایی پایدار را ایجاد کرده است.

 

مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان در خصوص ایجاد این پروژه در نوشهر، گفت: پس از دوسال برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص انتقال فناوری تولید محصولات تشخیص به روش‌های بسته در ایران، موفق به کلنگ زنی پروژه شدیم.

این سرمایه‌گذار با بیان اینکه این پروژه در پنج فاز ابتدا در تهران با سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ایجاد شد، تصریح کرد: فاز دوم پروژه تولید محصولات تشخیصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر استارت زده شد که در این رابطه قراردادها منعقد شد و انتقال این فناوری با شرکت‌های تولید کننده این محصولات در خارج از کشور هم انجام شد.

 صالحی با اشاره به اینکه در زمان بندی کوتاه فاز دوم پروژه با سرمایه گذاری در قالب ۵۰۰ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری می‌رسد، گفت: اهمیت پروژه در این است که ایران تا قبل از شروع  این طرح به خارج از کشور وابستگی داشته است و محصول وارداتی بود.

وی بی‌نیازی کشور را از واردات این محصول به خارج از کشور از اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد: امید است با انتقال فناوری، تولید و بومی سازی این محصول در سطح کشور بتوانیم گام موثری در کشور برداریم.

مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان، خاطرنشان کرد: در فاز نخست اشتغالزایی بیش از ۷۰ نفر در تهران و در فاز دوم بیش از ۲۱۰ نفر نیروی مستقیم در شهرستان و استان مشغول به فعالیت می‌شوند و یک‌هزار و۱۰۰ کسب و کار وتجارت به‌صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت خواهند شد و در مجموع یک‌هزار و۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم وغیر مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها