آخرین اخبار :
کد خبر : 41147 دوشنبه 10 بهمن 1401 دولت و ادارات
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران:

تجهیز مجتمع درمانی توانبخشی هلال احمر مازندران به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندران با اشاره به ساخت مجتمع درمانی توانبخشی این نهاد گفت: برای تجهیز این مرکز به ۱۰۰ میلیاردریال اعتبار نیاز است.

غلامعلی فخاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: الگوی ساخت مجتمع درمانی توانبخشی هلال احمر مازندران واقع در شهرستان قائمشهر برگرفته از مجتمع توانبخشی مستقر در فرانکفورت آلمان است و تمام تلاش ها برای استقرار بخش های تخصصی در این مجموعه می باشد.

وی ادامه داد: این مجتمع در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و تاکنون برای ساخت و تجهیز آن ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که از این میزان ۲۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه تجهیزات شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران، بخش های تخصصی این مجتمع را شامل ۱۵ بخش اعلام کرد و گفت: ساخت دست و پای مصنوعی، پاشنه مصنوعی، شنوایی سنجی، کاردرمانی، اب درمانی، فیزوتراپی، خدمات به بیماران اوتیسم از جمله خدماتی است که در این مجتمع ارائه می شود.

 

وی گفت: با توجه به اینکه به این خدمات یارانه پرداخت می شود، خدمات با قیمت مناسب به افراد ارائه می شود.

فخاری ادامه داد: همچنین برای تجهیز این مجتمع خیران نیز همراهی و کمک خوبی داشته اند به طوریکه تاکنون سه میلیارد تومان هزینه این تجهیزات توسط این افراد پرداخته شده است.

وی افزود: هم اکنون ۹۰ درصد تجهیزات این مجتمع تامین شده است و با تخصیص اعتبار مورد نیاز و خریداری مابقی تجهیزات این پروژه در هفته دولت آماده افتتاح خواهد بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران از گسترش خدمات به بیماران در این مجتمع خبر داد و گفت: در فاز بعدی ساخت مجموعه اقامتی برای حضور و استقرار بیماران و خانواده های آنها که از استان های مختلف به این مرکز مراجعه می کنند در نظر گرفته شده است.

وی افزود:با ساخت این فضای اقامتی امکان حضور و استقرار ۵۰ تا یکصد نفر فراهم می شود.

فخاری میزان کمک دارویی پرداخت شده از سوی جمعیت هلال احمر مازندران به بیماران نیازمند در سال گذشته را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این کمک ها به بیماران نیازمند برای انجام کارهای درمانی آنها پرداخت شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنای مازندران

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها