آخرین اخبار :
کد خبر : 41135 پنج شنبه 6 بهمن 1401 سیاست
در سالگرد حماسه ششم بهمن آمل

تصویب ستاد استانی بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل

استاندار مازندران از تشکیل ستاد استانی برای برنامه ریزی بزرگداشت حماسه مردم آمل در سطح استانی در سال آینده خبر داد.

 آیین چهل و یکمین سالگرد حماسه ششم بهمن سال ۶۰ مردم آمل با حضورقشر‌های مختلف مردم ومسئولان استانی وشهرستان آمل برگزار و یاد و خاطره ۴۱ شهید این حماسه مردمی گرامی داشته شد.

در این مراسم که چهارشنبه شب و درمصلی بزرگ قدس آمل برگزار شده بود، استاندار مازندران درجمع پرشور مردم شهرستان آمل به مقام شامخ شهدای شش بهمن آمل ادای احترام کرد و گفت: مردم آمل بزرگترین حماسه را در تاریخ انقلاب اسلامی برجای گذاشتند و بعد ازگذشت چهاردهه از آن حماسه به یکی از بزرگترین افتخارات ملی درایران اسلامی تبدیل شده است.

حسینی پور حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل را در تراز وقایع مهم رخ داده پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دانست و تصریح کرد: باید این حماسه مردم وجاویدان در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی هرساله باشکوه‌تر و فراتر از شهرستان آمل به صورت استانی و حتی ملی برگزار و گرامی داشته شود.

حماسه ششم بهمن نباید در چهاردیواری آمل برگزار شود
استاندار مازندران با اشاره به اینکه اهمیت و ارزش گذاری حماسه ششم بهمن آمل در سال ۶۰ که ایستادگی و مقاومت مردم این شهرستان در هجوم و حمله جنایتکارانه گروهک تجزیه طلب و کمونیستی بوده اشارده کرد و گفت: حماسه ششم بهمن آمل در تراز ملی قرار دارد و باید گفت که کمتر از دفاع مقدس، حماسه ۱۵ خرداد سال ۴۲ و آزادسازی خرمشهر و دیگر وقایع مهم کشور نیست.

حسینی پور تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت ششم بهمن، جلسه شورای اداری مازندران در شهرستان آمل تشکیل ویکی از مصوبه‌های مهم این جلسه، تشکیل ستاد استانی برای پیگیری واستانی برگزارشدن مراسم‌های ششم بهمن درسطح همه شهرستان‌های استان ازسال آینده خواهد بود.

حسینی پور اضافه کرد: امام راحل در وصیت نامه سیاسی و الهی شان از حماسه مردم آمل یاد و تشکر کردند و این خود نشان دهنده بزرگی و اهمیت حادثه بوده و به همین خاطر نباید گرامیداشت و یادآوری آن به نسل آینده فقط در چاردیواری شهر آمل برگزار شود.

ولایتمداری و اراده مردم متدین آمل برابر گروهک کمونیستی
استاندار مازندران در بخش دیگری با اشاره به اینکه اگر هوشیاری، هوشمندی، غیرت، تدین وولایتمداری واراده مردم آمل نبود، تکلیف شهرآمل ومازندران به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد، اظهارکرد، مردم با صلاح ایمن وبصیرت بالا به صحنه آمدند ودرکمترین زمان درحد یک نیم روز توطئه وقائله جریان کمونیستی وابسته به شوری سابق را خنثی کردند.

حسینی پور در بخش دیگری به سابقه شکل گیری جریان‌های کمونیستی وگروه‌های چپ علیه نظام نوپای انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: علت حضور جریان‌های کمونیستی وچپ گرا دراستان‌های شمالی به خاطر تصور غلط و باطل آن‌ها ودرک اشتباه از اینکه مردم با اهداف شوم آن‌ها همراه خواهند شد و با تحلیل اینکه در کمتر از چند ماه استان‌های شمالی وپس از آن تهران را دراختیار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با همین تفکرات ودرجمع بندی نهایی خودشان، شهر آمل را که به لحاظ نزدیکی به پایتخت، وجود جنگل‌های انبوه که همراهی مردم منطقه را به همراه خواهند داشت و ارتباط با همسایگان شمالی دریای خزر، درجنگل‌های این شهرستان ونیرو‌های بومی اقدام به یارگیری کردند ودرروزششم بهمن درحمله به شهرآمل درکمتر ازیک نیم روزمردم آمل با حضور پرشور ومقاومت عزتمندانه، توطئه شوم آن‌ها رابرای همیشه پیچیدند.

 تشکیل ستاد استانی حماسه ششم بهمن در استانداری
استاندار مازندران همچنین به مردم آمل اعلام کرد، جلسه شورای اداری مازندران به مناسبت حماسه ششم بهمن مردم آمل در این شهرستان برگزار شد که یکی از مصوبه‌های مهم آن تشکیل ستاد استانی برای برنامه ریزی بزرگداشت حماسه مردم آمل در سطح استانی درسال آینده است.

حسینی پور یادآور شد، این ستاد تلاش خواهد کرد تا برنامه‌ها از حالت برگزاری شهرستانی خارج و به صورت استانی وملی از سال‌های بعد برگزار شود.

در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ عده‌ای منافق و مائوئیست از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر و براندازی نظام را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با ایستادگی و مقاومت خود به این غائله پایان دادند.
در آن واقعه ۴۱ نفر شهید و بیش از ده‌ها نفر مجروح شدند.

دشمن از پیشرفت ایران به ستوه آمد
استاندار مازندران در بخش دیگری با اشاره به تشبیه حماسه ششم بهمن مردم آمل با دیگر وقایع تاریخی از جمله حادثه کربلا که در یک نقطعه جغرافیایی رخ داد و در تاریخ بشریت ثبت و ماندگار شد، اشاره کرد و گفت: در همه این سال‌ها دشمن اکنون با شیوه اقتصادی به فکر حمله و فشارحداکثری به مردم و نظام روی آورده و در واقع از پیشرفت ایران اسلامی به ستوه درآمده است.

حسینی پور با اشاره به اینکه شما دشمنان ایران اسلامی که با در اختیار داشتن امپراطوری رسانه‌ای خود فکر می کنید مردم با شما و اهدافتان همراه هستند، گفت: اگر شما می‌خواهید اعلام کنید که مردم ایران با شما همراه هستند، وبا قدرت تمام دنیا هم اکنون وارد شدید، مردم این کشور دست از نظام، انقلاب ورهبری دست نخواهند کشید.

دنیای غرب درمقابل افکارعمومی دنیا پاسخی ندارید!
استاندار مازندران، از خطاب قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ازسوی غرب به عنوان گروه تروریستی، به شدت انتقاد و این اقدام غربی‌ها را خجالت آور خواند و گفت: شما در کنار هم جمع بشوید و تصمیم بگیرید که فلان شخص یا فلان کشور را تحریم کنید، اما برای افکارعمومی دنیا چه پاسخی دارید؟

حسینی پور افزود: وقتی حاج قاسم سلیمانی را به دستور رییس جمهور کم ذهن، کودن و بی ارزش آمریکا که در ریشه کنی داعش در منطقه فعالیت حداکثری داشت، به شهادت رساندند، همه کشور‌های منطقه، حتی درقلب اروپا وآمریکا مراسم‌های بزرگداشت سردار دل‌ها را برگزار کردند که حتی بیشتر از مراسم‌هایی بوده که در ایران برگزار شد.

وی افزود: واقعا تاسف و اوف بر سیاستمداران اروپایی وآمریکایی که برای حقوق بشر که سردمداران آن شما هستید که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یکی از سربازان آن حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با گروه تروریستی داعش که دست پرورشما هست، به میدان می‌آید به شهادت می‌رسانید و آن وقت داعیه مقابل به گروه‌های تروریستی را دارید؟

استاندار مازندران در بخش پایانی سخنرانی خود با اشاره به اینکه تمام این توطئه‌های دشمنان به خاطرپیشرفت‌های جمهوری اسلامی درهمه بخش‌ها درطی چند سال گذشته بوده است، می‌باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب، در بیشترحوزه‌ها ازجمله پزشکی، نظامی، علمی وهسته‌ای به نقطه اقتدار وعزت رسیده واین‌ها خار چشم دشمنان نظام شده است.

حسینی پور افزود: جمهوری اسلامی مسیری را که درپیش گرفته، به عقب برنخواهد گشت و با همراهی مردم وهمه نیرو‌های مسلح کشور به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا عمق استراتژیک آمریکا واروپا نفوذ کرده ومطمئن باشید با این مسیری را که دشمن بی خرد نظام با سپاه مقدر ایران اسلامی درپیش گرفته، سقوط خودشان را نزدیک‌تر کرده اند.

وی یادآورشد، اگر دشمن اکنون با این ترقه بازی‌ها درمسیری که با هدایت رهبری انقلاب شکل گرفته وآخرین خاک ریزکه مشکلات اقتصادی هست، با برنامه‌هایی که دولت در دست اقدام دارد، انشاله عبورکنیم، که خواهیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مازندران

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها