آخرین اخبار :
کد خبر : 41123 دوشنبه 3 بهمن 1401 کشاورزی

افزایش بهره‌وری منابع تولید از نیازهای اساسی بخش کشاورزی است

عنایتی با اشاره به اینکه تحریم‌ها باعث شد توجه به کشاورزی و امنیت غذایی بیشتر شود و امروزه جنگ دنیا بر سر آب و غذاست، گفت: توجه به افزایش بهره‌وری منابع تولید از نیازهای اساسی بخش کشاورزی است که منجر به امنیت و اقتدار غذایی در جامعه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی مازندران؛ حسن عنایتی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی و محرومیت‌زدایی، سپاه کربلا اظهار کرد: سپاه همواره خود را فدای نظام و انقلاب کرده است و امروز در کنار جهاد کشاورزی در سنگر امنیت غذایی به مجاهدت می‌پردازد.

وی افزود: ظرفیت‌سازی در حوزه کشاورزی بوجود آمده است و ظرفیت‌های زیادی در بستر کشاورزی مازندران وجود دارد که اگر به آن پرداخته شود امنیت غذایی و سفره مردم تامین و تضمین می‌شود.

عنایتی با اشاره به اینکه تحریم‌ها باعث شد توجه به کشاورزی و امنیت غذایی بیشتر شود و امروزه جنگ دنیا بر سر آب و غذاست، ادامه داد: توجه به افزایش بهره‌وری منابع تولید از نیازهای اساسی بخش کشاورزی است که منجر به امنیت و اقتدار غذایی در جامعه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، تصریح کرد: همه ما در بخش‌ها و مسئولیت‌های مختلف باید در فکر افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی باشیم.

این مسئول ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از نیازهای اساسی استان است که جامعه کشاورزی استان از کمبود آن رنج می‌برد.

وی گفت: توانمندسازی کشاورزان باید در دستورکار قرار گیرد تا دانش و فناوری در حوزه کشاورزی افزایش یابد.

مقام عالی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، بیان کرد: نگرانی‌هایی در جامعه تولیدکنندگان استان وجود دارد که تلاش داریم مرتفع شود و دلگرمی به تولید تداوم داشته باشد.

عنایتی خاطرنشان کرد: عرضه محصولات کشاورزی در داخل و خارج کشور یک حلقه مفقوده است که کمتر به آن توجه شده است که باعث شد امروز به مشکلاتی دچار شویم که به دلیل عدم ریل‌گذاری صحیح در حوزه بازار و صادرات محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها از طرح‌های موفقی است که می‌تواند الگوی خوبی برای فعالیت‌های جهادی، علمی و نوآور باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها