آخرین اخبار :
کد خبر : 41121 یکشنبه 2 بهمن 1401 فرهنگ
حوزه هنری مازندران برگزار می‌کند

سیزدهمین همایش ملی تاریخ شفاهی ایران در ساری

همایش ملی علمی تخصصی تاریخ شفاهی ایران با ارائه ۱۶ مقاله توسط پژوهشگران و با حضور علاقمندان عرصه تاریخ شفاهی، چهره‌های دانشگاهی و هنرمندان در ساری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران، چهارشنبه 5 بهمن 1401 سیزدهمین همایش ملی علمی تخصصی تاریخ شفاهی ایران از ساعت 8:30 تا 18:30 در این مرکز برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری مازندران، گفت: محورهای موضوعی سیزدهمین همایش ملی تاریخ شفاهی ایران مطالعات موردی مازندران، تاریخ شفاهی انقلاب، دفاع مقدس، مطالعات شهری و تاریخ شفاهی و مطالعات روستایی است.

مهدی معصومی گرجی با اعلام این نکته که "مرتضی نورایی" استاد دانشگاه اصفهان، دبیر علمی همایش هستند، افزود: پس از انتشار فراخوان، بیش از ۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که در ادامه و پس از داوری ۱۶ مقاله برای ارائه سخنرانی و ۲۵ مقاله برای انتشار از سوی هیات داوران برگزیده شد.

دبیر ستاد این رویداد علمی و فرهنگی، هدف از برگزاری همایش را دانش افزایی و تقویت مهارت علمی و عملی پژوهشگران و علاقمندان این عرصه، بازیابی اولویت‌های تاریخ شفاهی در عرصه تاریخ محلی، تبیین و بازشناسی نقش و نسبت تاریخ شفاهی در ثبت و ترویج فرهنگ مردم و آسیب شناسی تاریخ شفاهی در حیطه تاریخ نگاری محلی عنوان کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها