آخرین اخبار :
کد خبر : 41118 شنبه 1 بهمن 1401 حوادث

افزایش 10 درصدی مرگ های حوادث رانندگی در نه ماه امسال

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : در نه ماه امسال 474 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرمازندران از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر عباسی افزود : بر اساس آمارها، 367 نفر از تلفات تصادفات نه ماهه نخست امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده اند.

ساری در رتبه اول
شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب ساری  با 62 ، آمل با 60 ، بابل  با 51 فوتی و کمترین آن شهرستان  فریدونکنار  با 7 فوتی گزارش شده است..

بیشترین کشته ها در محور برون شهری و راه روستایی
از 474 کشته تصادفات نه ماهه، 340نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش 10 درصدی ) و 134 نفر در حوادث درون شهری، ( با افزایش 12 درصدی )  گزارش شده است.

افزایش 3 درصدی مصدومان تصادفات رانندگی 

10هزار 207 نفر در نه ماهه نخست امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد رشد را نشان می دهد. 


 مدیرکل پزشکی قانونی استان ، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست وبرای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود : دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.پایان پیام
-

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها