آخرین اخبار :
کد خبر : 41100 یکشنبه 25 دي 1401 اقتصاد
معاون عمرانی استاندار مازندران:

کمبود بنزین نداریم/ ذخیره سوخت ۱۰ روز نیاز مازندران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اعلام اینکه سوخت به اندازه کافی در استان وجود دارد، گفت: به لحاظ تامین سوخت جای هیچ گونه نگرانی نیست و در حال حاضر ۲۸ میلیون لیتر بنزین و۲۰ میلیون لیتر سوخت نفت گاز معادل ۱۰ روز از نیاز، در استان ذخیره شده است و این چرخه برای ذخیره‌سازی مجدد ادامه دارد.

رضا علیخانی امشب در جمع خبرنگاران در مورد جایگاه‌های عرضه‌ی بنزین استان پس از بازدید از چندین جایگاه در سطح استان، اظهار کرد: ذخیره سوخت استان به اندازه کافی وجود دارد و معادل ۱۰ روز نیاز استان ذخیره داریم.

وی با تاکید بر اینکه سوخت به اندازه کافی در استان وجود دارد، افزود: به لحاظ تامین سوخت جای هیچ گونه نگرانی نیست و در حال حاضر ۲۸ میلیون لیتر بنزین و۲۰ میلیون لیتر سوخت نفت گاز معادل ۱۰ روز از نیاز، در استان ذخیره شده است و این چرخه برای ذخیره‌سازی مجدد ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، با اشاره به اینکه با قطع شدن برق برخی از نقاط برای حل مشکل گاز استان مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: به دلیل استفاده از سوخت دوم به جای گاز توسط کارخانجات و همچنین جایگزینی حدود ۹۰۰ هزار لیتر بنزین به جای ۸۰۰ هزار مترمکعب گاز سی ان جی که در ۱۲۶جایگاه در استان قطع شد و از طرف دیگر با افزایش میزان تردد در استان به دلیل تعطیلی تهران و سایر نقاط کشور از علل افزایش تقاضای سوخت بنزین و نفت گاز است.

علیخانی با اعلام اینکه در مازندران هیچگونه کمبود سوخت نداریم ولی جایگاه‌های سوخت از لحاظ تعداد سکو محدود هستند و زمان‌بر بودن حمل و نقل، بارگیری و تخلیه در جایگاه‌های سوخت و ترافیک جاده‌ای موجب کند شدن خدمات سوخت رسانی شده است، گفت:  شدت ازدحام مردم موجب ایجاد صف در جایگاه سوخت شد.

وی افزود: روز گذشته بیش از ۷ و نیم میلیون لیتر سوخت در جایگاه توزیع شد و امروز یکشنبه نیز بیش از ۸ میلیون لیتر سوخت در استان توزیع شد.

این مسئول با بیان اینکه سوخت کافی در استان وجود دارد از مردم تقاضا کرد از ازدحام پرهیز کنند تا صف‌های طویل موجب نابسامانی نشود.

 

منبع: ایسنا

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها