آخرین اخبار :
کد خبر : 41099 شنبه 24 دي 1401 اقتصاد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران :

۸۰۴ پروژه استانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در حال اجرا است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت : ۸۰۴ پروژه استانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال اجرا است که سیاست اصلی دولت سیزدهم اتمام این پروژه‌ها است.

فرج‌الله فتح‌الله‌ پور امشب در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه براساس ماده ۳۴و ۳۵ قانون برنامه و بودجه کشور نظارت بر پروژه‌های عمرانی برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها  است ، اظهار کرد: از فرمانداران استان انتظار داریم به‌دلیل نقش نظارتی و هماهنگی لازم در اجرای دستورالعمل‌های نظارتی پیرامون اعتبارات و پروژه‌های تملک دارایی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد :اجرای دستورالعمل‌ های نظارتی موجب هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی جهت حل چالش‌ها در مسیر پروژه‌های عمرانی می‌شود.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات تملک دارایی مازندران در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۷۰۰ میلیارد تومان معادل  ۶۰.۲ درصد تخصیص پیدا کرده است، گفت :در سال ۱۴۰۱ نیز تاکنون ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است که ۶۷۶ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد که این میزان معادل ۲۴ درصد از کل اعتبار است .

فتح‌الله پور، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ میزان اعتبارات جذب نشده ۱۷.۵ میلیارد تومان بوده است که حدود ۲.۲ درصد است؛ این مبلغ در سال ۱۴۰۰ حدود ۴ میلیارد تومان است .

وی با اعلام اینکه حدود ۲۹۴۱ پروژه عمرانی  درمازندران در حال اجرا است که از این تعداد ۶۴ درصد پروژه احداثی و ۱۷ درصد پروژه توسعه‌ای است، گفت: ۸۱.۵ درصد پروژه‌های عمرانی استان به‌صورت پیمانی است و بیشترین اعتبارات مربوط به پروژه‌های احداثی است.

این مسئول اضافه کرد: در شهرستان‌های تنکابن، گلوگاه، میاندرود و نوشهر بیشترین پروژه‌های اعتباری را داریم و مسئله محوری یکی از مهم‌ترین موضوعات در برنامه هفتم توسعه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران اظهار کرد : ۸۰۴ پروژه استانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال اجرا است که سیاست اصلی دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها