آخرین اخبار :
کد خبر : 41078 جمعه 9 دي 1401 دولت و ادارات

استاندار مازندان از هدف‌گذاری برای ورود سالانه ۲ میلیون گردشگر خارجی به استان خبر داد

استاندار مازندران گفت: ورود سالانه ۲ میلیون گردشگر خارجی به استان تا پایان دولت سیزدهم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

سیدمحمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در آیین افتتاح یک مجتمع گردشگری و اقامتی در بابلسر افزود: هدفگذاری ما این است که مازندران مقصد گردشگری بسیاری از مسلمانان جهان به ویژه گردشگران کشورهای عربی شود که برای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در منطقه کلاردشت مازندران بسیاری از گردشگران خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور می یابند و برای افزایش حضور، زیرساخت ها متناسب با ذائقه گردشگران خارجی در استان آماده شود.

استاندار مازندران با بیان این که، تا پایان دولت سیزدهم حضور ۲ میلیون گردشگر خارجی در استان هدفگذاری شده است، اضافه کرد: در زمان حاضر مازندران باوجود برخورداری از ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری پذیرای سالانه ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی است.

لزوم میدان‌داری بخش خصوصی

حسینی‌پور با بیان این که، برای تحقق افزایش ورود گردشگران خارجی در استان میدان داری بخش خصوصی اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: از گلوگاه تا رامسر حتی یک نقطه هم نداریم که گردشگری نباشد و باید تمامی ظرفیت های استان را برای حضور گردشگران شکوفا کنیم.

وی تصریح کرد: در بسیاری از امختلف جهان رودخانه های مصنوعی برای جذب گردشگر ایجاد می کنند اما در استان مازندران بیش از ۶۰ رودخانه طبیعی وجود دارد که تمامی این رودخانه ها می تواند به اماکنی منحصر به فرد برای جذب توریست تبدیل شود.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد تالاب بین المللی میانکاله افزود: اگر حتی یک پرنده در این تالاب تلف شود تمامی سازمان‌های مردم نهاد حافظ محیط زیست حساس می شوند اما متاسفانه از ظرفیت گردشگری این تالاب استفاده نکردیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر تالاب میانکاله در یک کشور اروپایی قرار داشت شاید بودجه آن کشور تنها از طریق جذب گردشگر در این تالاب تامین می شد اما ما از ظرفیت این منبع عظیم خدادادی نتوانستیم استفاده کنیم.

ورود اولین کشتی مسافربری به مازندران

استاندار مازندران با بیان این که، وجود ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت قابل توجه گردشگری در استان است، گفت: در سال های گذشته حتی یک کشتی مسافربری نداشتیم اما در هفته آینده اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای مازندرانی خزر پهلو خواهد گرفت و مسافران دریایی رامسر تا گلوگاه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

حسینی پور ادامه داد: مجوز خرید یک فروند کشتی کروز برای مازندران اخذ شده است و ارزان ترین نوع سفر مسافران و گردشگران به کشورهای منطقه و برعکس سفر دریایی است که باید برای تحقق این امر تلاش کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که، ساخت بزرگترین آزادراه دریایی با مشارکت یک سرمایه گذار در استان مازندران در دستور کار است، گفت: از تمام سرمایه‌گذاران به پاس حضور فعالانه در طرح های اقتصادی استان نهایت قدردانی را دارم.

احیای صنعت چوب و کاغذ مازندران

وی با بیان این که، چوب و کاغذ بانک ملی در مازندران امروز ۷۰ درصد کاغذ چاپی کتاب های درسی کشور را تامین می کند، ادامه داد: این اقدام برای اولین بار در کشور انجام شد که این صنعت را از ورشکستگی نجات داد.

استاندار مازندران اضافه کرد: بانک ملی در ساخت آزاد راه قائمشهر به ساری هم مشارکت خوبی دارد و از این بانک به دلیل نقش فعال در اجرای طرح های زیرساختی استان نهایت قدردانی را دارم.

تبدیل مازندران به قطب گردشگری جهان اسلام

حسینی پور با بیان این که، سیاست ما این است که مازندران را به قطب گردشگری جهان اسلام تبدیل کنیم، گفت: بخش قابل توجهی از پولی که کشورهای منطقه با طرح های گردشگری از هموطنان ما گرفتند با جذب گردشگر خارجی و حضور گردشگران منطقه به کشور می توانیم برگردانیم.

استاندار مازندران گفت: سه هزار و ۶۰۰ روستا در استان داریم که تمام روستاهای ما می تواند محور بوم‌گردی باشد.

تدوین طرح‌های گردشگری کوه دماوند

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: حدود ۳۶ طرح گردشگری در کوه دماوند با سرمایه گذاری بخش خصوصی برنامه ریزی شده که با تحقق این امر این قله به بزرگترین مرکز گردشگری بین المللی تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر نقطه از جغرافیای مازندران منبع گردشگری است که باید از این منابع الهی نهایت بهره را ببریم.

حسینی پور افزود: مازندران نگین گردشگری ایران است که شاید از ظرفیت های گردشگری این استان تاکنون ۱۰ درصد هم نتوانستیم استفاده کنیم.

استاندار مازندران با بیان این که، این استان رتبه اول کشور از حیث ورود گردشگر را دارد، گفت: در ایام نوروز امسال ۲۰ میلیون گردشگر به استان سفر کردند.

وی ادامه داد: ۲۱ درصد جمعیت کشور به فاصله سه ساعت به مازندران می رسند که باید از این منبع انسانی برای رونق اقتصادی با محوریت گردشگری نهایت بهره را برد.

رتبه اول مازندران در کشاورزی ایران

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: این استان از منظر تولیدات کشاورزی مقام اول کشور را دارد و مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه نخست ایران اسلامی را داراست.

حسینی پور افزود: مازندران در تولید طیور، برنج، مرکبات، کیوی، خاویار و آبزیان رتبه اول کشور را دارد و حتی این استان در تولید لوازم یدکی کمپانی های خودروسازی هم در کشور رتبه نخست را دارد.

کشاورزی اولویت اول مازندران

استاندار مازندران تصریح کرد: در دنیا اگر ملاحظه کنید هیچ نقشه ای در اطلس به مانند مازندران که فاصله کمی دریا، جلگه، جنگل و کوهستان از هم داشته باشند وجود ندارد، و باید از این ظرفیت اقتصادی برای حضور گردشگران در چهار فصل نهایت بهره را ببریم.

حسینی پور اضافه کرد: باوجود ظرفیت های گردشگری منحصر به فرد و بهاد دادن به این بخش، اولویت دولت و هدفگذاری که رئیس جمهور برای استان انجام دادند افزایش تولیدات محصولات کشاورزی است چراکه مازندران استان راهبردی کشور از این حیث است.

چین، روسیه و هند مقصد محصولات کشاورزی مازندران

وی ادامه داد: ما بازار سه کشور چین، روسیه و هند را در حوزه مرکبات و دیگر تولیدات برای صادرات مازندران هدفگذاری کردیم.

استاندار مازندران ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور در ارتباط با تعامل مردم مازندران با کشورهای همسایه و برای جذب گردشگر تاکید دارند و حتی در برخی از کشورها خواستار لغو روادید هستیم.

جایگاه ممتاز مازندران در کریدور شمال به جنوب

حسینی پور با بیان این که، مازندران جایگاه ممتازی در کریدور شمال به جنوب کشور دارد، گفت: مازندران به دلیل برخورداری از سه بندر منحصر به فرد استان محوری در کریدور شمال به جنوب است.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: متاسفانه سال های سال به خاطر این که نگاه غرب دچار کدورت نشود ظرفیت بازار cis را از دست دادیم اما با برقراری ارتباط با کشورهای منطقه و عضویت ایران در سازمان شانگهای درصدد افزایش صادرات و توسعه روابط اقتصادی و تجاری در منطقه هستیم.

برگزاری چهار همایش سرمایه گذاری تا پایان اسفند

استاندار مازندران تصریح کرد: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در استان با آینده درخشانی مواجه خواهد بود و ما تاکنون سه همایش فرصت های سرمایه گذاری برگزار کردیم و چهار همایش دیگر تا پایان اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

حسینی پور تصریح کرد: در مازندران صنایع بزرگ نداریم اما واحدهای صنعتی کوچک و متوسطی خوبی داریم که روند توسعه استان را هموار کرده اما ساخت یکی دو واحد صنعتی بزرگ در استان در دستور کار است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها