آخرین اخبار :
کد خبر : 41055 یکشنبه 27 آذر 1401 دولت و ادارات
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران:

تعامل هدفمند، نظام مند و منسجم، برای مدیریت یکپارچه حمل و نقل جاده ای یک اولویت است / مازندران با برخورداری از مجهزترین بندر شمال ایران در مدار توسعه قرار دارد

رضا علیخانی بابیان این که امروزه حمل ونقل بعنوان یکی ازگسترده ترین زیرساخت ها در شبکه جابجایی بار و مسافر، از دامنه وسیعی برخوردار است، گفت: تعامل هدفمند، نظام مند و منسجم، برای مدیریت یکپارچه حمل و نقل جاده ای یک اولویت است. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی حمل و نقل با عنوان اینکه 26آذر، یاد آور واقعه ای است که به فرمان تاریخی امام راحل عزیزمان، حمل ونقل جاده ای کشور، که همیشه مردم نهاد و خصوصی بود، در بحبوحه جنگ به کمک دولت، ملت و اقتصاد کشور شتافت تا کالاهای انباشته در بنادر را به مرکز مصرف برساند،‌ خاطرنشان کرد: بی شک این روز یکی از وقایع مهم تاریخی کشور بارویکرد بسیج منابع ملی و مردمی برای دفاع از حریم و امنیت ایران اسلامی در شرایط جنگ بود.

وی بابیان این که امروزه حمل ونقل بعنوان یکی ازگسترده ترین زیرساخت ها در شبکه جابجایی بار و مسافر، از دامنه وسیعی برخوردار است، ادامه داد: لذا بهمان نسبت نیازمند زیرساخت های جاده ای شریانی، آزاد راه ها و بزرگراه ها و اعتبارات و امکانات در این حوزه هستیم.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضرحمل و نقل جاده ای، چه در کسوت حاکمیت و سیاست گذاری و چه در بخش خصوصی و مردمی ازخصیصه بین رشته ای و چند حاکمیتی برخوردار است.

وی گفت: در بخش حمل و نقل می بایست یک همکاری و تعامل هدفمند، نظام مند و منسجم، برای مدیریت یکپارچه حمل و نقل جاده ای کشور برقرار باشد.

به گفته علیخانی حمل و نقل کارآمد می تواند سبب سرعت در ارائه خدمات، انعطاف پذیری و ظرفیت کافی برای پاسخگویی به موقع تقاضاها و ارائه ظرفیت کافی برای نیازها موثر باشد و منجر به کاهش هزینه های اقتصادی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران افزود: استانداری مازندران اختیارات قانونی برای انجام هماهنگ سازی های بین رشته ای را دارد که برنامه های کلان توسعه ای در این راستا در دستور کار ماست و بنابراین این استان سرسبز با برخورداری از مجهزترین بندرشمال ایران در مسیر توسعه قرار دارد که میراث دهه ها تلاش و فعالیت است.

رضا علیخانی تاکید کرد: تا پایان سال 1400 به میزان 87.9 درصد از مالکیت ناوگان حمل و نقل باری کشور بصورت خود مالکی و 12.1 درصد دیگر به صورت شرکتی بوده است. لذا در نبود شرکت های توانمند حمل و نقلی، با رانندگانی مواجه هستیم که در تمامی مراحل، حمل بار را خودشان به تنهایی انجام می دهند که این موضوع علاوه بر ایجاد مشکلات مضاعف برای رانندگان، مشکلاتی را برای صاحبان بار نیز ایجاد می کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها