آخرین اخبار :
کد خبر : 41046 سه شنبه 22 آذر 1401 محیط زیست و منابع طبیعی
مدیرکل شیلات مازندران:

پسروی آب دریای خزر تبعات منفی زیادی بر فعالیت‌های شیلاتی مازندران دارد

مدیرکل شیلات مازندران گفت: پسروی دریای خزر تاثیرات منفی و متفاوتی را برای فعالیت‌های شیلاتی از جمله طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی( بااستفاده از آب دریا) ، تردد شناورهای کیلکاگیر و همچنین مهاجرت ماهیان رودکوچ دریایی به مناطق بالادست رودخانه‌ها را به همراه خواهد داشت.

قاسم کریم زاده دوشنبه در بازدید از مصب رودخانه بابلرود در بندر صیادی شهرستان بابلسر افزود: مصب رودخانه‌های استان که محل تلاقی دریا با رودخانه هاست، محل اصلی مهاجرت و زایشگاه تخم ریزی آبزیان بوده که دچار افت کاهش سطح آب می‌شوند.

وی ادامه داد: اداره کل شیلات مازندران با بهره گیری از مشارکت‌های مردمی به ویژه تشکل‌های صیادی و دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی ، سازمان شیلات ایران ،مدیریت بحران استان ، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها درصدد فراهم نمودن شرایط مناسب برای تردد شناورهای صیادی و کیلکا گیر است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: در این زمینه مکاتبات و پیگیری‌های متعدد را انجام دادیم که هم اکنون یک دستگاه کاترساکشن در مصب رودخانه بابلرود در حال لایروبی مسیرها است.

کریم زاده افزود: با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده درنظر است یک دستگاه بیل و بارج از سوی سازمان شیلات ایران پس از طی مراحل قانونی در اختیار استان قرار گیرد که امیدواریم بتوانیم زمینه لازم را برای تردد شناورهای صیادی فراهم کنیم.

 

منبع: ایرنا

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها