آخرین اخبار :
کد خبر : 41019 جمعه 11 آذر 1401 اجتماعی

آمریکا با باج خواهی به دنبال تامین منافع خود در جهان

امام جمعه ساری: آمریکا با باج خواهی به دنبال تامین منافع خود در جهان است که باید جلویش ایستاد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری گفت: آمریکا همواره به دنبال باج خواهی است و ایرانی باغیرت جلوی این رویه می‌ایستد.

آیت الله محمدباقر محمدی لایینی افزود: رفتار‌های استعمارگران نشان دهنده رفتار حریصانه و سیری ناپذیر آن‌ها است.

وی ادامه داد: آن‌ها دنیا را دارند و از راه غارت کشور‌های دیگر بدست آوردند و چندین سال در حال این کار هستند.

امام جمعه ساری گفت: استعمار و استکبار از نگاه اخلاقی حریص هستند و آمریکا خود را قطب دنیا می‌داند و حاضر نیست کسی قدرتمند شود.

آیت‌الله محمدی لائینی افزود: آمریکا با باج خواهی به دنبال تامین منافع خود است که باید جلویش ایستاد

وی ادامه داد: انرژی هسته‌ای و پیشرفت حق ما است و آن‌ها به دنبال آن هستند که ما را از این حق محروم کنند چرا که می‌خواهند تمام دنیا را داشته باشند، اما هیچ ایرانی با غیرتی باج نمی‌دهد.

امام جمعه ساری در ادامه با اشاره دستاورد‌های نیردی دریایی در بخش‌های مختلف بیان کرد: نیروی دریایی مظهر رشد و فناوری و تبلور خودباوری هستند و عظمتی را آفریدند.

 

تلاش برای حل مشکلات کشاورزان
آیت‌الله محمدی لائینی همچنین به مشکلات کشاورزان استان اشاره کرد و افزود: کشاورزان مازندران در خصوص رکود فروش محصولات نگران هستند و مسوولان مرتبط باید این موضوع را جدی بگیرند.

خطیب جمعه ساری ادامه داد: چرا درب صادرات را برای ارسال محصولات کشاورزی مازندران باز نمی‌کنند؟ اگر صادرات انجام شود و قیمت محصولات بالا برود کشاورزان از این وضعیت خارج می‌شوند.

وی اضافه کرد: قیمت فعلی نارنگی و رکود برنج باعث شده که فعالیت کشاورزی برای آنان صرفه نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران از استاندار و سازمان جهاد کشاورزی خواست این مسایل را جدی بگیرند چرا که مازندران استان کشاورزی است و باید کاری کنیم تا فعالیت در این عرصه برای کشاورزان به صرفه باشد.

آیت‌الله محمدی لائینی افزود: بیان این مسایل از نوع مطالبات است و باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: مازندران با داشتن بندر مهم امیرآباد و فرودگاه برخوردار از زیرساخت‌های لازم است و باید صادرات تسهیل داده شود.

امام جمعه ساری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و شهید مدرس گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به برکت مجاهدان در طول تاریخ است و امروز نان رشادت و جهاد این افراد را می‌خوریم و باید بدانیم از چه تبار نورانی برخوردار هستیم و راه بشناسیم و منحرف نشویم.

آیت الله محمدی لائینی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز جهانی معلولان بیان کرد: معلولان جامعه مظلومی هستند و باید وظیفه خود را در قبال آن‌ها انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به ۱۲ آذرماه روز قانون اساسی اظهارکرد: قانون اساسی و تصویب آن، افتخار نظام جمهوری اسلامی است که این قانون بر مبنای دین و قانون تدوین شده است.

امام جمعه ساری همچنین به ۱۶ آذرماه روز دانشجو اشاره کرد و گفت: ۱۶ آذر روز دانشجو است که سه دانشجو در اعتراض سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به شهادت رسیدند و باید مراقب باشیم که ایادی دشمنان این روز را برای خود مصادره نکنند.

 

منبع: صداوسیما

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها