آخرین اخبار :
کد خبر : 41009 دوشنبه 7 آذر 1401 ورزش

کودک ۹ ساله قائمشهری کوچک‌ترین پاراگلایدر سوار کشور معرفی شد

نویدرضا خلیلی کودک ۹ساله قائمشهری پس از پرواز موفقیت آمیز در حضور داوران و ناظران داخلی بین‌المللی، به عنوان کوچک‌ترین پاراگلایدر سوار کشور معرفی شد

 خلیلی رکوردش به عنوان کوچک ترین پاراگلایدر سوار ایران روز گذشته در حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان و چند نفر از داوران بین المللی، بر فراز آسمان در سایت «سرکت» ساری پرواز کرد.

رئیس کمیته رکوردهای ملی ایران شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با عنوان اینکه رکوردگیری از نویدرضا خلیلی به عنوان کوچک ترین فردی که توانایی هدایت پاراگلایدر را دارد انجام شد، افزود: مشخصات این نونهال قائمشهری پس از رکوردگیری موفقیت آمیز، در نسخه دوم کتاب رکوردهای ملی ایران ثبت می‌شود.

هادی رضایی که خود مولف کتاب رکوردهای ملی ایران است با بیان اینکه نسخه دوم این کتاب در یک هزار جلد با عنوان خانواده بزرگ رکورداران اوایل سال جدید به چاپ می‌رسد، گفت: پس از ثبت نام و ارایه مستندات لازم نسبت به ثبت رکورد آقای خلیلی به عنوان کوچک ترین فردی که به تنهایی قادر به صعود و فرود ایمن با پاراگلایدر است ، در کتاب گینس اقدام می‌شود.

مجید خلیلی پدر این کودک قائمشهری هم پس از پرواز موفقیت آمیز فرزندش به عنوان کوچک ترین فردی که به تنهایی توانایی پرواز با پاراگلایدر را دارد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نوید رضا از ۶ ماه پیش پرواز تمرینی خود را با پاراگلایدر آغاز کرد.

وی با بیان این که مربیان تنها پس از گذشت ۲ هفته تمرین متوجه شدند که فرزندم به تنهایی قادر به پرواز با پاراگلایدر است، افزود: پسرم تاکنون ۶ پرواز را به تنهایی با موفقیت به پایان رسانده است.

پدر نویدرضا با اعلام این که فرزندش نخستین پرواز رسمی خود را با پاراگلایدر در ۲۹ اردیبهشت امسال انجام داده بود، تصریح کرد: فرزندم همزمان در سه رشته ورزشی پاراگلایدر، کشتی و شنا فعالیت دارد که در هر سه رشته ورزشی نیز موفق به کسب مقام شده است.

نویدرضا خلیلی نیز به خبرنگار ایرنا گفت : تمریناتم را در بهشهر، کیاسر و سایت پروازی سرکت ساری انجام می‌دهم و برای اینکه در زمینه پرواز هوایی به موفقیت و تجربه بیشتری دست یابم، نیازمند امکانات بیشتری هستم.

این نونهال قائمشهری افزود: من نخستین خلبان زیر ۱۰ سال کشور هستم که به تنهایی پرواز می‌کنم و این همه موفقیت و پیشرفت ورزشی ام را مدیون پدر و مادرم و به ویژه مربی خودم روح الله میرزایی می دانم.

 

منبع: ایرنا

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها