آخرین اخبار :
کد خبر : 39998 سه شنبه 24 آبان 1401 دولت و ادارات

اختصاص حدود ۱۵ میلیارد تومان مصوب سفر دولت برای مرمت جاده دوآب - بلده نور

فرماندار نور از اختصاص حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر استانی دولت برای مرمت جاده کوهستانی و سخت گذر دوآب - بلده - پل زنگوله این شهرستان خبر داد.

دولت سیزدهم در بیستم اسفند سال گذشته در قالب هفدهمین سفر استانی به مازندران سفر کرد و یکی از شاخص‌ترین و مهم‌ترین دستاورد این سفر تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منطقه شمال کشور بود.

حدود ۵۰ درصد از این اعتبارات مصوب سفر دولت جهادی به استان مازندران در حوزه عمرانی است که طبق برنامه تعریف شده تمامی طرح‌های نیمه تمام باید با تلاش دستگاه‌های اجرایی و پیگیری‌های ملی حداکثر تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد و حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم بنا بر اعلام سازمان برنامه‌ و بودجه استان در حوزه سرمایه‌گذاری است که بانک‌های عامل استان باید با تلاش مستمر نسبت به اعطای وام اقدام کنند.

جاده  دوآب - بلده - پل زنگوله شهرستان نور به طول حدود ۱۱۰ کیلومتر به عنوان یکی از راه های سخت گذر و کوهستانی غرب مازندران است که افزون بر آنکه در این مسیر ۵۴ روستای بخش بلده قرار گرفته از سوی دیگر پیوند دهنده جاده هراز آمل در شرق و نیز جاده کرج - چالوس (کندوان ) در غرب این استان است.

احمد توکلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سیل سال ۱۳۹۴ به این محور ارتباطی خسارت سنگینی وارد کرد به طوری که براثر آب بردگی ابنیه ارتباط شهری و روستایی در ۲۰ نقطه این مسیر به طور کل قطع شد.

وی بیان داشت : سال گذشته هم نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان بابت ساخت دیواره های حائل ، خط کشی به طول حدود ۸۰ کیلومتر ، نصب گاردریل و همچنین رفع ۱۰ نقاط حادثه خیز  در این مسیر هزینه شد. 

فرماندار نور با اشاره به آنکه این محور در زمان انسداد جاده کندوان بنا به دلایلی نقش یک راه پدافندی دارد ، اظهار امیدواری کرد با صرف این میزان اعتبار ، تمامی نقاط ناامن این گذرگاه کوهستانی و پرتردد برطرف شود و روستاییان ، گردشگران و مسافران با آسودگی خاطر و بدور از خطرات جاده ای در این محور تردد کنند.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه ارتباط زیر پوشش دارد و برابر آمار موجود ، حدود دو سوم این مسیر ارتباطی در این منطقه کوهستانی است 

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری نور واقع درغرب مازندران  ، دست کم ۲۲۰ روستا و چهار شهر دارد.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها