آخرین اخبار :
کد خبر : 39982 شنبه 7 آبان 1401 سیاست

استاندار مازندران: مدیران الزامات و دستورالعمل های پدافند غیرعامل را در عمل اجرایی کنند

سیدمحمود حسینی پور، با اشاره به این که نباید به دستورالعمل های پدافندی به عنوان اولویت درجه ۲ نگاه شود، گفت: مدیران باید مروری بر دستورالعمل های پدافند غیرعامل داشته باشند و تمامی الگوهای آن را در عمل اجرایی کنند. ‎

سیدمحمود حسینی پور در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان مازندران که با حضور رئیس حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیرعامل کشور در ساری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مدافعین امنیت در شهرستان آمل، اظهار داشت: نیازمند توجه جدی به دستورالعمل های مجموعه ستادی پدافند غیرعامل از سوی مدیران استانی و ارشد هستیم.

وی با اشاره به این که نباید به دستورالعمل های پدافندی به عنوان اولویت درجه ۲ نگاه شود، ادامه داد: مدیران باید مروری بر دستورالعمل های پدافند غیرعامل داشته باشند و تمامی الگوهای آن را در عمل اجرایی کنند.

حسینی پور به شعار "برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها و تداوم کارکردها" برای هفته پدافند غیرعامل امسال اشاره کرد و گفت: این شعار باید الگوی همه مدیران در مسیر مدیریتشان باشد.

وی بر جلوه گری پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی به خصوص اغتشاشات اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از اثرگذاری آشوبگران رعایت دقیق دستورالعمل های پدافند غیرعامل است که نباید از سوی هیچ مدیری نادیده گرفته شود. خوشبختانه مردم اجازه ندادند تا آشوبگران و حامیان خارجی آنها پیشروی کرده و عصبانیت دشمن نیز از همین است.

استاندار مازندران تاکید کرد: هدف اصلی دشمن و نمایندگان آشوبگر آنان در داخل ایجاد نارضایتی از طریق تخریب خدمات عمومی است تا مردم را عصبانی و به تعداد معترضین بیافزایند.

استاندار مازندران همچنین به مصرف بی رویه انرژی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش باید با فرهنگ سازی و ایجاد ساز و کارهای قانونی بر مدیریت مصرف تاکید شود.

حسینی پور افزود: نباید فقط به فرهنگ سازی تکیه کرد زیرا بهترین مسیر در حوزه مدیریت مصرف، قانون گذاری مناسب، نظارت و واقعی سازی قیمت های حامل های انرژی به عنوان عامل بازدارنده است.

وی از مدیران خواست تا هرچه سریع تر از عملکرد خود در حوزه پدافند غیرعامل گزارشی تهیه کرده و به استانداری ارائه کنند و گفت: برای دستگاههای خاطی در بخش پدافند غیر عامل و همچنین در مدیریت نامناسب مصرف انرژی توبیخ هایی در نظر گرفته شده است.

استاندار مازندران با اشاره به ورود به فصل سرما بر ذخیره سازی به موقع نهاده ها و مجموعه های خدماتی خصوص و دولتی اشاره کرد و گفت: باید به صورت میدانی این مسئله مورد بررسی و بازرسی قرار گیرد و کوتاهی در این بخش دیده نشود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها